جستجو

نشست وزیر نیرو با نمایندگان صنایع بزرگ با موضوع تامین برق پایدار صنایع در اوج بار تابستان ۱۴۰۲ برگزار شد.


در این جلسه نمایندگانی از بیش از ۵۴ صنعت بزرگ شامل صنایع فولاد، مس، آلومینیوم، فروسیلیس، پالایشی، پتروشیمی و صنایع معدنی در کنار مسئولان وزارت صنعت معدن و تجارت و شرکت بورس انرژی ححضور داشتند.
بر این اساس، مرور برنامه‌های وزات نیرو برای تامین انرژی صنایع در سال ۱۴۰۲، صحبت‌های وزیر نیرو با صنعتگران و پاسخگویی به پرسش مدیران عامل صنایع از جمله دستور کارهای این نشست بود.
شرایط تامین پایدار برق به منظور مهیا کردن شرایط رشد تولید صنایع کشور در سال رشد تولید و مهار تورم از اصلی‌ترین محورهای برگزاری این نشست بوده است.
سال گذشته تامین برق صنایع به نحوی انجام شد که انرژی دریافتی صنایع بزرگ کشور به طور متوسط ۸ درصد افزایش داشت و همین مساله زمینه رکوردهای رشد تولید در فصل تابستان سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ را فراهم کرد.
از طرفی با مثبت شدن موجودی انبار صنایع فلزات اساسی و کانی‌های غیرفلزی در سه ماهه منتهی به شهریور سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان تولید صنایع کشور از تقاضا پیش گرفت و عملا مائله محدودیت انرژی برق این صنایع رفع شد.
با توجه به جلسه برگزار شده، دولت برنامه دارد تا بیش از دوره گرم سال گذشته برای صنایع کشور برق تامین کند تا مقدمات رشد تولید فراهم شود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.