جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن داخلی چین در این هفته افزایش یافت و در هفته آینده رشد بیشتری خواهد داشت.


داده‌ های اداره ملی آمار چین در روز یک شنبه (۲۱ می) نشان داد تغییرات قیمت سنگ آهن در سراسر چین در هفته گذشته روند صعودی داشت. بررسی ها نشان می دهد قیمت سنگ آهن در هفته منتهی به روز جمعه (۱۹ می) در شهر تانگشان استان هبی حدود ۵ تا ۱۰ یوان در هر تن نسبت به هفته قبل افزایش یافت. همچنین قیمت سنگ آهن در شهر کیان آن و شهرستان کیانشی مستقر در لیائونینگ غربی در هفته منتهی به روز جمعه (۱۹ می) افزایش ۱۵ تا ۲۰ یوان در هر تن را نسبت به هفته قبل تجربه کرد. همچین قیمت سنگ آهن در شهر چائویانگ، شهر بیپیائو و شهرستان جیان پینگ مستقر در شرق چین در هفت منتهی به روز جمعه (۱۹ می) حدود ۵ تا ۱۰ یوان در هر تن نسبت به هفته قبل افزایش یافت.
فعالان بازار در روز یک شنبه (۲۱ می) اعلام کردند قیمت سنگ آهن در تانگشان، تحت تأثیر افزایش مداوم قیمت ‌محصولات در بازار معاملات آتی در خارج از کشور، در حال افزایش بود. بررسی ها نشان می دهد معادن و کارخانه‌ های مربوط به تولید سنگ آهن و همچنین معامله ‌گران مستقر در بازار اسپات در میان عرضه کم در بازار رویکردی انتظار و مشاهده را در پیش گرفتند. با این حال باید توجه داشت که تقاضا از طرف کارخانه های فولادی برای سنگ آهن همچنان بالا بود.
به نقل از چندین منبع خبری، SMM معتقد است که قیمت سنگ آهن در تانگشان به لطف ذخیره مجدد محصولات فولادی در کارخانه های فولادی چین بیشتر خواهد شد.
در این میان تحلیل گران بازار در روز یک شنبه (۲۱ می) گزارش دادند در لیائونینگ غربی، قیمت کنسانتره سنگ آهن اندکی افزایش یافت. بررسی ها نشان می دهد کمبود عرضه و رشد قیمت‌ سنگ آهن در بازار معاملات آتی خارج از کشور، اعتماد معادن و کارخانه‌ های فرآوری را افزایش داده است.
به نقل از برخی تاجران، معادن و کارخانه های تولید کننده سنگ آهن داخلی چین قیمت های بالاتری نسبت به قیمت های بازار ارائه می کردند. بررسی ها نشان می دهد در سمت تقاضا، کارخانجات فولاد و معامله گران با حاشیه سود کم تمایل کمتری به افزایش قیمت خرید خود داشتند و در مورد ذخیره مجدد کالاها در بالاترین سطح احتیاط بیشتری داشتند.
علاوه بر این معامله گران در روز یک شنبه (۲۱ می) اعلام کردند تقاضا از کارخانه های فولاد در کوتاه مدت بالا خواهد بود زیرا بعید است کارخانه ها تولید خود را کاهش دهند. در نتیجه انتظار می رود که قیمت کنسانتره سنگ آهن داخلی بیشتر افزایش یابد.
چندین منبع خبری اعلام کردند معادن بزرگ مستقر در شرق چین، در هفته منتهی به روز جمعه (۱۹ می) تولید عادی خود را حفظ کردند و کالاها را بر اساس تولید واقعی ارسال کردند. بررسی ها نشان می دهد به دنبال افزایش میانگین قیمت سنگ آهن وارداتی در هفته جاری، پیش بینی می شود قیمت سنگ آهن داخلی در شرق چین نیز در هفته آینده افزایش یابد.
فعالان بازار در روز یک شنبه (۲۱ می) گزارش دادند خریداران و فروشندگان سنگ آهن چین بر سر قیمت ها درگیر هستند، اما شرکت های پایین دستی ممکن است برخی از محموله ها را خریداری کنند و در نتیجه قیمت سنگ آهن را بالا ببرند.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.