جستجو

رئیس خانه معدن ایران می گوید: صنعت معدنکاری و حوزه معدن نیازمند چشم انداز ۵۰ ساله ای است که در طولانی مدت بتواند کشور را به توسعه برساند.


محمدرضا بهرامن با بیان اینکه درحال حاضر برای مشکلات صنعت معدنکاری برنامه ریزی صحیحی وجود ندارد، اظهار داشت: صنعت معدنکاری در کشورمان یک مزیت محسوب می شود، ضمن اینکه امروز نگاه ها به سمت و سوی این صنعت تغییر کرده است.
وی گفت: ذخایر معدنی، ثروت و مزیت و حتی بیش از سایر کشورهایی که دارای ذخایر معدنی هستند، برای ایران مفید است، بنابراین این شانس را نباید دست کم گرفت و باید همراه با برنامه ریزی این زنجیره تا انتها دیده شود.
رئیس خانه معدن ایران با اشاره به اینکه انتظار ما این است که دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به بخش معدن داشته باشد، تاکید کرد: رسیدگی و رفع مشکلات و مسائل معدن و صنعت معدنکاری توسط دولتمردان به عنوان یک مزیت در آینده نه تنها منجر به ارتقای آن خواهد شد بلکه شرایط را برای حضور پررنگ ایران در بازارهای هدف بالاخص منطقه فراهم خواهد کرد.
بهرامن بیان کرد: توسعه بخش تامین ماشین‌آلات یکی از مسائلی است که باید در درون سیاست‌گذاری‌های حوزه معدن مد نظر قرار گیرد.
رئیس خانه معدن ایران در پایان تصریح کرد: اکنون باید برای سال ۲۰۵۰ برنامه‌‌ریزی کرد، چراکه کشورهای منطقه و کشورهایی همچون آمریکا، روسیه و چین در حال حرکت به سمت جلو هستند و نیاز به مواد اولیه دارند و ذخایر و منابع آنها در حال کاهش است. برهمین اساس، ایران باید در این مسیر با برنامه حرکت و تکنولوژی و فناوری روز را با خود همراه کند که در این مسیر نیازمند تربیت مدیر هستیم.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.