جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات محصولات فولادی در چین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ حدود ۵۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.


شرکت های فولادی مستقر در چین میزان صادرات محصولات فولادی را در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ به ۲۸ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ حدود ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.
فعالان بازار در روز شنبه (۲۷ می) اعلام کردند عوامل پیچیده بین المللی و تقاضای داخلی ضعیف، صادرات فولاد چین را بالا نگه داشته است.
به نقل از چندین منبع خبری، در آوریل ۲۰۲۳، میزان ارسال محموله های فولادی چینی به خارج از کشور در سطح ۷.۵۵ میلیون تن باقی ماند که برابر با میزان محموله صادر شده در ماه مارس ۲۰۲۳ بوده است.
در این میان معامله گران در روز شنبه (۲۷ می) گزارش دادند میزان صادرات محصولات فولادی از چین توسط عوامل پیچیده بین المللی و همچنین تقاضای داخلی ناکافی حمایت می شود. بررسی ها نشان می دهد محصولات چینی به دلیل قیمت پایین در مقایسه با رقبا در بازارهای بین المللی بیشتر مورد تقاضا هستند.
به نقل از برخی تاجران، چین عمدتاً محموله های صادراتی خود را به مناطقی که موانع تجاری غیرفعال هستند ارسال می کند. این مناطق به ویژه شامل آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، آسیای جنوبی، آمریکای مرکزی و غیره هستند. بررسی ها نشان می دهد که واردکننده اصلی محصولات فولادی چین کشور ویتنام می باشد که در درجه اول به دلیل ارزان بودن محصولات چین و زمان تحویل چندین برابر کمتر از سایر کشورهای صادرکننده، چین را به عنوان کشور مبدا برای واردات در نظر گرفته است.
همچنین تحلیل گران بازار در روز شنبه (۲۷ می) اعلام کردند تقاضای داخلی در چین هنوز بسیار پایین است. باید توجه داشت صنعت ساختمان که بزرگترین مصرف کننده فولاد است، نشانه هایی از بهبود را نشان داده است، اما سرمایه گذاری و ساخت و ساز همچنان در مقایسه با سال قبل در حال کاهش می باشد. در نتیجه این امر تولید کنندگان را مجبور می کند تا حجم قابل توجهی از محصولات را به خارج از کشور ارسال کنند.
به نقل از چندین منبع خبری، میزان صادرات محصولات فولادی از چین به خاورمیانه و آفریقا در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ به ۷.۸۲ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین به خاورمیانه و آفریقا در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ با ۸۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.
فعالان بازار در روز شنبه (۲۷ می) اعلام کردند در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ آسیای جنوب شرقی حدود ۷.۸ میلیون تن محصول فولادی از چین وارد کرده است که نسبت به سال قبل با افزایش 41.6 درصدی همراه بوده است. در این میان بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ آسیای شرقی نیز حدود ۳.۵۹ میلیون تن محصول فولادی از چین وارد کرده که نسبت به سال قبل افزایش 48 درصدی را تجربه کرده است. باید توجه داشت که آسیای جنوبی در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ حدود ۱.۱۷ میلیون تن محصول فولادی از چین وارد کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل با رشد ۱۴ درصدی همراه بوده است.
به نقل از برخی تاجران، اکنون دفترچه سفارش فولادسازان چینی تا ماه ژوئن پر است. در نتیجه انتظار می رود از اوایل تابستان، حجم صادرات محصولات فولادی از چین شروع به کاهش کند زیرا چین به دلیل فشار دولت برای کاهش تولید فولاد از سال ۲۰۲۲ و کاهش تقاضای خارج از کشور به دلیل مبارزه کشورها با تورم و کاهش قدرت خرید، تولید خود را کاهش می دهد.
چین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را به ۳۵۴.۳۹ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط فولادسازان چین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ حدود ۴.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.
در این میان معامله گران در روز شنبه (۲۷ می) گزارش دادند فولادسازان مستقر در چین در ماه آوریل ۲۰۲۳ حدود ۹۲.۶۴ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۱.۵ درصد بیشتر از آوریل سال گذشته است.
به نقل از برخی تاجران، انتظار می رود میزان تولید محصولات فولادی چین در نیمه دوم سال با فشار بیشتری مواجه شود زیرا دولت برنامه های خود را برای کاهش تولید فولاد از سال ۲۰۲۲ اعلام کرده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.