جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، اتحادیه اروپا واردات آهن خام از اوکراین را در سه ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۲۷.۳ درصد کاهش داد.


داده های Eurostat در روز شنبه (۲۷ می) نشان می دهد اتحادیه اروپا در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ واردات آهن خام از اوکراین را به ۹۳.۵۸ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان واردات آهن خام از اوکراین به اتحادیه اروپا در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۲۷.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.
همچنین بررسی ها نشان می دهد از نظر پولی، میزان آهن خام وارد شده از اوکراین به اتحادیه اروپا طی ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۴۳.۵۵ میلیون یورو بود که نسبت به مدت مشابه در سال قبل حدود ۳۳.۴ درصد کاهش یافت است.
فعالان بازار در روز شنبه (۲۷ می) اعلام کردند عرضه آهن خام اوکراین به کشورهای اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۲۳ حدود ۴ برابر افزایش یافته است.
به نقل از چندین منبع خبری، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، بزرگترین وارد کنندگان آهن خام ساخته شده در اوکراین در میان کشورهای اتحادیه اروپا شامل کشورهای زیر بوده است:
بررسی ها نشان می دهد ایتالیا اولین وارد کننده آهن خام از اوکراین بوده که در سه ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۳۸.۲۴ هزار تن آهن خام از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات آهن خام از اوکراین به ایتالیا در سه ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۵۴.۸ درصد نسبت به ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ افت داشته است.
به نقل از منابع خبری، لهستان دومین کشور وارد کننده آهن خام از اوکراین بوده که در ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ حدود ۲۲.۸ هزار تن آهن خام از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات آهن خام از اوکراین به لهستان در سه ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۵.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.
باید توجه داشت که اسپانیا سومین وارد کننده آهن خام از اوکراین بوده که در سه ماه اول ۲۰۲۳ حدود ۲۱.۳۱ هزار تن آهن خام از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات آهن خام از اوکراین به اسپانیا در ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ حدود ۴۰.۶ درصد نسبت به ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ رشد داشته است.
به نقل از برخی تاجران، چهارمین وارد کننده آهن خام از اوکراین کشور بلژیک بوده که در ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ حدود ۶.۷۳ هزار تن آهن خام از این کشور وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات آهن خام از اوکراین به بلژیک در سه ماه اول ۲۰۲۳ با افزایش ۲۶.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.
در این میان معامله گران در روز شنبه (۲۷ می) گزارش دادند در مارس ۲۰۲۳، کشورهای اتحادیه اروپا واردات آهن خام از اوکراین را به ۳۴.۷۹ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات آهن خام از اوکراین به اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۲۳ حدود ۶.۷ درصد نسبت به فوریه کاهش یافته است.
به نقل از برخی تاجران، میزان تحویل محصولات فولادی اوکراینی به فولادسازان اروپایی در مارس ۲۰۲۳ حدود ۳.۹۹ برابر در مقایسه با مارس ۲۰۲۲ افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد هزینه های فولادسازان اروپایی برای واردات محصولات فولادی اوکراینی در مارس ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۶.۸۴ میلیون یورو بوده است که ۳.۶ برابر بیشتر از مارس ۲۰۲۲ است، اما ۲.۱ درصد کمتر از فوریه ۲۰۲۳ گزارش شده است.
همچنین تحلیل گران بازار در روز شنبه (۲۷ می) اعلام کردند ایتالیا در مارس ۲۰۲۳ حدود ۱۴.۵ هزار تن آهن خام از اوکراین وارد کرد که ۲۸.۹ درصد بیشتر از ماه فوریه بوده است. بررسی ها نشان می دهد در مارس ۲۰۲۲، اوکراین هیچ محموله آهن خامی به ایتالیا صادر نکرد.
به نقل از چندین منبع خبری، لهستان در ماه مارس ۲۰۲۳ میزان واردات آهن خام از اوکراین را به ۱۰.۲۱ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان واردات آهن خام از اوکراین به لهستان در مارس ۲۰۲۳ حدود ۲.۱ برابر نسبت به ماه قبل و ۸۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
فعالان بازار در روز شنبه (۲۷ می) اعلام کردند میزان آهن خام تحویل داده شده از اوکراین به اسپانیا در مارس ۲۰۲۳ حدود ۵.۴۱ هزار تن بوده است. این در حالی است که میزان واردات آهن خام از اوکراین به اسپانیا در مارس ۲۰۲۳ حدود ۶۶ درصد کمتر از فوریه ۲۰۲۳ و حدود ۸۵.۵ درصد بیشتر از مارس ۲۰۲۲ بوده است.
در این میان معامله گران در روز شنبه (۲۷ می) گزارش دادند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در اوکراین تولید آهن خام را به ۱.۰۲ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید آهن خام توسط فولادسازان مستقر در اوکراین در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۶۵.۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.
به نقل از چندین منبع خبری، میزان تولید آهن خام توسط فولادسازان مستقر در اوکراین در ماه مارس ۲۰۲۳ به ۴۳۴ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان تولید آهن خام توسط فولادسازان مستقر در اوکراین در مارس ۲۰۲۳ حدود ۳۲ درصد نسبت به فوریه ۲۰۲۳ و ۲.۱۳ برابر نسبت به مارس ۲۰۲۲ افزایش یافته است.
همچنین تحلیل گران بازار در روز شنبه (۲۷ می) اعلام کردند میزان صادرات آهن خام از اوکراین برای ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ به ۴۴۹.۵ هزار تن رسید که ۲ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ گزارش شده است. بررسی ها نشان می دهد در ماه مارس، میزان تحویل آهن خام از اوکراین به خارج از کشور حدود ۱۳۷.۴ هزار تن بوده است که نسبت به فوریه ۲۰۲۳ حدود ۲۲.۴ درصد کاهش و نسبت به مارس ۲۰۲۲ حدود ۱۱.۴ برابر افزایش یافته است.
به نقل از چندین منبع خبری، مصرف کنندگان اصلی آهن خام تولید شده در اوکراین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، شامل کشورهای لهستان، اسپانیا و ایتالیا بودند. بررسی ها نشان می دهد از نظر پولی در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ لهستان حدود ۵۶.۸ درصد، اسپانیا حدود ۱۸.۶ درصد و ایتالیا حدود ۱۱.۷ درصد از محموله های آهن خام تولید شده در اوکراین را خریداری کردند.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.