جستجو

با توجه به اینکه بازار فولاد چین در محاصره بهبود اقتصادی کندی است، منابع بازار انتظار دارند که تولید فولاد این کشور با توجه به رکود تقاضا، برای تثبیت روند نزولی قیمت در بازار داخلی فولاد کاهش یابد.
از آنجایی که ژوئن تا جولای به طور سنتی فصل کندی تقاضا تلقی می شود، کارخانه های فولاد چین ممکن است به دنبال کاهش تولید باشند تا تولید فولاد خام خود را در سطح سال 2022 نگه دارند. دولت چین هنوز به طور رسمی هدف خود را برای میزان تولید فولاد خام در سال 2023 اعلام نکرده، اما برخی منابع اعلام کردند که سقف تولید مطابق با سطح سال 2022 پیش بینی شده است.
دولت چین به هیچ وجه تاریخ خاصی را برای کاهش تولید فولاد تعیین نخواهد کرد، بنابراین کاهش تولید فولاد احتمالاً در سال جاری بیشتر مبتنی بر روند بازار خواهد بود. برخی امیدوارند که قیمت فولاد چین در سه ماهه سوم سال در بحبوحه کاهش تولید فولاد و بهبود تقاضای فصلی دوباره بالا برود.
داده های انجمن آهن و فولاد چین نشان داد که تولید روزانه فولاد خام چین در 20 روز اول ماه مه با 1 درصد کاهش نسبت به میانگین روزانه در آوریل به 2.908 میلیون تن رسید. انتظار می‌رود کاهش تولید فولاد چین در ژوئن تا جولای شدت یابد، زیرا تقاضای ضعیف همچنان حاشیه سود کارخانه‌ها را کاهش می‌دهد.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.