جستجو

با توجه به داده های انجمن صنعتی آهن و فولاد هند، این کشور تا سال مالی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ حدود ۴۰ میلیون تن ظرفیت جدید فولادسازی معرفی خواهد کرد.


وب سایت خبری SteelOrbis پیش بینی انجام شده توسط انجمن صنعتی Assocham را ارائه داد که در آن هند تا سال مالی ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ تاسیسات جدید فولادسازی با ظرفیت حدود ۴۰ میلیون تن در سال راه اندازی خواهد کرد.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۳۰ می) اعلام کردند آقای Vinod Noval رئیس شورای ملی آهن و فولاد Assocham پیش بینی کرده که ظرفیت فولادسازی داخلی هند تا سال مالی ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۱ به ۲۵۵ میلیون تن برسد. باید توجه داشت که طبق گزارش انجمن فولاد هند (ISA)، کل ظرفیت تولید فولاد نصب شده در هند تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۱۵۴ میلیون تن گزارش شده است.
به نقل از چندین منبع خبری، در عین حال وب سایت SteelOrbis اعلام کرد پنج تولیدکننده برتر فولاد مستقر در هند که حدود ۶۰ درصد از حجم داخلی را تشکیل می دهند، در حال برنامه ریزی برای هزینه های سرمایه ای ۶.۷ تا ۷.۳ میلیارد دلاری در چند سال مالی آینده هستند. باید توجه داشت که حجم ذکر شده تقریباً دو برابر میزان هزینه های سرمایه ای در پنج سال مالی گذشته است. بررسی ها نشان می دهد گسترش ظرفیت پنج تولیدکننده برتر فولاد مستقر در هند به ویژه به دلیل رشد تقاضا بوده است.
در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۳۰ می) گزارش دادند وب سایت خبری Crisil پیش بینی می کند که تقاضای داخلی هند برای محصولات فولادی در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ حدود ۷ تا ۹ درصد رشد خواهد کرد. بررسی ها نشان می دهد این امر با ابتکارات دولت برای تحریک بخش های ساخت و ساز و زیرساخت ها که ۷۰ درصد مصرف فولاد در کشور را تشکیل می دهند، تسهیل می شود.
علاوه بر این به نقل از برخی تاجران، افزایش سودآوری عملیاتی کارخانه ‌های فولادی مستقر در هند به دلیل کاهش قیمت زغال کک در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ پیش بینی شده است، که سهم آن در کل هزینه تولید تقریباً ۴۰ درصد می باشد.
فولادسازان مستقر در هند در آوریل ۲۰۲۳ میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده و محصولات فولادی نیمه تمام را به ۸۵۵۰۰۰ تن رساندند. این در حالی است که میزان محصولات فولادی ذکر شده در آوریل ۲۰۲۳ از هند حدود ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد میزان صادرات محصولات فولادی نورد شده و محصولات فولادی نیمه تمام از هند در آوریل ۲۰۲۳ حداکثر میزان صادرات در ۱۳ ماه گذشته بوده است.
همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۳۰ می) گزارش دادند میزان واردات محصولات فولادی به کشور هند در آوریل ۲۰۲۳ به ۴۶۰ هزار تن رسید. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی به کشور هند در آوریل ۲۰۲۳ با ۳۸ درصد افزایش نسبت به آوریل ۲۰۲۲ همراه بوده است.
به نقل از چندین منبع خبری، میزان تولید محصولات فولادی هند در آوریل ۲۰۲۳ به ۹.۹۸ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی هند در آوریل ۲۰۲۳ با افزایش ۳.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۳۰ می) اعلام کردند میزان مصرف محصولات فولادی هند در آوریل ۲۰۲۳ به ۹.۸۸ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان مصرف محصولات فولادی هند در آوریل ۲۰۲۳ حدود ۷.۲ درصد نسبت به آوریل ۲۰۲۲ افزایش داشته است. بررسی ها نشان می دهد میزان تولید محصولات فولادی در هند در آوریل ۲۰۲۳ به ۱۰.۵ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان میزان تولید محصولات فولادی در هند در آوریل ۲۰۲۳ با رشد ۱.۲ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.