جستجو

یک فعال فولادی معتقد است اگر زیرساخت‌ها پا به پای ظرفیت‌‌‌‌سازی فولاد تعیین ‌تکلیف نشود، سرمایه‌گذاری‌‌‌‌ها بی‌‌‌‌مصرف خواهد ماند.


محسن فرج‌اللهی در رابطه با وضعیت مالیات فولادی‌ها در سال جاری اظهار کرد: مالیات به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای سیاست مالی دولت‌ محسوب می‌شود و با کمک درآمدزایی از این بخش می‌تواند خدمات بسیاری در زمینه‌های مختلفی در اختیار مردم قرار دهد.
وی گفت: در چند سال اخیر به دلیل شرایط به وجود آمده در کشور، یعنی تحریم‌ها و رکود اقتصادی، شرایط تولید و درآمدزایی، بسیاری از تولیدکنندگان به ویژه در فولاد با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبرو شدند.
این فعال صنعت فولاد افزود: رفع موانع تولید باید به عنوان مهم‌ترین عامل برای تولیدکنندگان بزرگ و کوچک کشور در دستور کار دولت قرار گیرد و بنا به شرایط تولید و نیاز آنها به منابع مالی، برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای اقدام شود.
وی تصریح کرد: در چند سال‌گذشته نرخ رشد منفی در سرمایه‌گذاری صنعت فولاد داشتیم که در واقع این حوزه از جذب سرمایه خارجی محروم ماند، این در حالی است که توجه به فولاد، می‌تواند آینده کشور را تامین کند.
فرج‌اللهی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌ها در فولاد، گفت: در واقع هنوز نتوانسته‌ایم آنطور که باید صنعت فولاد را توسعه دهیم، این در حالی است که به اندازه کافی در کشور از نظر منابع غنی هستیم.
این فعال صنعت فولاد خاطرنشان کرد: فولاد به ‌عنوان یک صنعت استراتژیک کشور در سال‌های گذشته توانست بازارهای هدف صادراتی خود را پیدا کند اما به تدریج با سیاست‌گذاری غلط، آن را نیز از دست داد. در این راستا، اگر زیرساخت‌ها پا به پای ظرفیت‌‌‌‌سازی فولاد تعیین ‌تکلیف نشود، سرمایه‌گذاری‌‌‌‌ها بی‌‌‌‌مصرف خواهد ماند.
وی در پایان اظهارداشت: زمانی که سرمایه‌‌‌‌گذار می‌‌‌‌بیند در ابتدا و انتهای زنجیره فولاد تکلیف مشخصی در قیمت‌گذاری وجود ندارد، دلسرد شده و نقدینگی خود را از این صنعت خارج می‌کند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.