جستجو

گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که با توجه به بحران جهانی انرژی، قرار است سامانه خورشیدی فتوولتایی و بادی، بیشترین افزایش سالانه ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر جدید را داشته باشند.


بر اساس گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی، انتظار می‌رود که ظرفیت‌ جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر در سال جاری به یک سوم افزایش یابد؛ زیرا رشد سیاستگذاری‌ها در زمینه بهره‌وری انرژی همچنین افزایش قیمت‌های سوخت فسیلی و نگرانی‌های مربوط به امنیت انرژی، باعث شده است استفاده از انرژی خورشیدی فتوولتایی و بادی بیشتر شود.
در گزارش جدید بازار انرژی‌های تجدیدپذیر آژانس بین‌المللی انرژی آمده است: قرار است این رشد، سال آینده با افزایش ظرفیت کل انرژی برق تجدیدپذیر جهان به ۴۵۰۰ گیگاوات، که برابر است با مجموع توان تولیدی چین و آمریکا، ادامه یابد.
قرار است ظرفیت جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر ۱۰۷ گیگاوات افزایش ‌یابد (که بیشترین افزایش مطلق تا کنون به‌شمار می‌رود) و به بیش از ۴۴۰ گیگاوات در سال ۲۰۲۳ میلادی برسد. گسترش پویا در بازارهای بزرگ جهان در حال وقوع است.
اولین اقدام اروپا برای مقابله با بحران انرژی، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است؛ این موضوع رشد این انرژی‌ها را در این قاره سرعت می‌بخشد.
سیاستگذاری‌های جدید همچنین به افزایش چشمگیر استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در آمریکا و هند طی ۲ سال آینده کمک می‌کند. چین نیز در حال تلاش برای پیشتازی در این زمینه است و قرار است تقریباً ۵۵ درصد از افزایش ظرفیت جهانی انرژی تجدیدپذیر در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی را به خود اختصاص دهد.
فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، اظهار کرد: انرژی خورشیدی و بادی منجر به افزایش سرعت توسعه اقتصاد جدید انرژی جهانی می‌شوند. امسال، قرار است میزان بی‌سابقه‌ای انرژی‌ تجدیدپذیر به سامانه‌های برق جهان اضافه شود؛ این میزان بیش از مجموع ظرفیت برق آلمان و اسپانیا است.

منبع: ایراسین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.