جستجو

رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی با اشاره به ابلاغ قطع نوبتی برق صنایع در تابستان کنونی گفت: نباید بخش صنعت نخستین قربانی محدودیت منابع برق در کشور با قطع نوبتی برق شود و قطعی برق باید بین مصارف خانگی مردم و صنعت تقسیم شود.


حجت الاسلام نصرالله پژمانفر شنبه شب در حاشیه جلسه بررسی آب های مرزی شهرستان کلات افزود: در حال حاضر با بیش از ۱۲ هزار مگاوات کسری برق مواجه هستیم که البته برخی عدد واقعی کسری برق کشور را ۲۰ هزار مگاوات عنوان کرده اند.
وی با بیان این که کمبود نیروی برق نباید فقط از بخش صنعت و کشاورزی تامین شود اضافه کرد: زندگی همین مردم با صنعت تأمین می‌شود و بخش عمده مسائل و مشکلات کارگری موجود در کشور به دلیل کاهش درآمدهایی است که در حوزه صنعت ایجاد می‌شود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان باید به موضوع توزیع محدودیتها در حوزه برق در بخش های مختلف بپردازند، با مردم به خوبی صحبت کرده و آنها را قانع کنند تا در قالب زمان بندی مناسب بخشی از کسری برق کشور بواسطه قطع نوبتی برق صنعت و بخشی دیگر با قطع مصارف خانگی تامین شود تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.
پژمانفر اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی و شرایط خاصی که خراسان رضوی از نظر کمبود بارشها در سال جاری دارد، در کمیسیون اصل ۹۰ توانستیم با وزارت نیرو توافق کنیم تا قطعی برق در حوزه کشاورزی استان را تقریباً نصف کنیم و موتور چاه های کشاورزی استان تقریبا مشمول قطعی برق نشوند.
وی در خصوص تامین حقآبه ایران از هیرمند افغانستان نیز گفت: باید فضای کارشناسی بین دو کشور ایران و افغانستان برقرار شود و ایران در ارتباط با این موضوع در گفت و گویی آرام مسائل را پیگیری کند چون هر دو کشور همسایه به یکدیگر نیاز دارند.

منبع: ایرنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.