جستجو

شرکت فولاد مبارکه به عنوان پیشتاز صنعت سبز در ایران در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و خلق آینده‌ای بهتر و به عنوان امانت‌دار آیندگان اقدامات استراتژیک و مؤثری در تمام حوزه های محیط‌زیست (هوا، آب، منابع و انرژی، پسماند، تنوع زیستی) تعریف و سرمایه‌گذاری‌های کلان بالغ بر هزار میلیون دلار در این راستا انجام داده است.


روز جهانی محیط زیست به عنوان یک رویداد سالانه در تاریخ ۵ ژوئن برگزار می‌شود. هدف اصلی از این روز، آگاهی‌بخشی به جامعه جهانی در مورد مسائل محیط زیستی و نقش همه ما در حفاظت از پایداری این محیط است. این روز در سال ۱۹۷۲ توسط سازمان ملل متحد به منظور ترویج همکاری جهانی در حفاظت از محیط زیست جهانی تعیین شد.
روز جهانی محیط زیست در ۵ ژوئن ۲۰۲۳ بر راه حل هایی برای آلودگی پلاستیکی تحت کمپین BeatPlasticPollution تمرکز دارد. چرا که جهان در حال غرق شدن در پلاستیک است. سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون تن پلاستیک تولید می‌شود که نیمی از آن فقط برای یک بار استفاده، طراحی شده است. از این مقدار کمتر از ۱۰ درصد بازیافت می‌شود. تخمین زده می شود ۱۹ تا ۲۳ میلیون تن به دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و دریاها می‌رسد. چیزی که کمتر شناخته شده است این است که میکروپلاستیک‌ها به غذاهایی که می‌خوریم، آبی که می‌نوشیم و حتی هوایی که تنفس می‌کنیم راه پیدا می‌کنند. بسیاری از محصولات پلاستیکی حاوی مواد افزودنی خطرناکی هستند که ممکن است سلامتی ما را تهدید کند.
آنچه در حال حاضر بیشتر مورد نیاز است، افزایش و سرعت بخشیدن به اقدامات دولتها، شرکت‌ها و سایر ذینفعان برای حل این بحران است.
شرکت فولاد مبارکه اصفهان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و خلق آینده‌ای بهتر، و به عنوان امانت‌دار آیندگان اقدامات استراتژیک و مؤثری در تمام حوزههای محیطزیست (هوا، آب، منابع و انرژی، پسماند، تنوع زیستی) تعریف و سرمایهگذاریهای کلان بالغ بر هزار میلیون دلار در این راستا انجام داده است. شرکت فولاد مبارکه به عنوان پیشتاز صنعت سبز در ایران در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و خلق آینده‌ای بهتر و به عنوان امانت‌دار آیندگان اقدامات استراتژیک و مؤثری در تمام حوزه های محیط‌زیست (هوا، آب، منابع و انرژی، پسماند، تنوع زیستی) تعریف و سرمایه‌گذاری‌های کلان بالغ بر هزار میلیون دلار در این راستا انجام داده است. در حوزه پسماندها از جمله پسماندهای پلاستیکی سعی کرده است در مرحله اول تا حد امکان استفاده از مواد پلاستیکی را کاهش دهد و در صورت تولید پسماندهای پلاستیکی به درستی تفکیک و بازیافت کند که برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
فولاد مبارکه پسماندهای خود را در چرخه حیات آن ارزیابی و با رویکرد اقتصاد چرخشی مدیریت می‌کند.
شعار روز جهانی محیط زیست در سال ۲۰۲۳، راهکارهایی برای مقابله با آلودگی پلاستیک، ریشه‌های کار اصولی و حیاتی حفاظت از محیط زیست در تمام چرخه حیات را به ما یادآوری می‌کند.
محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه ذی نفعان خود شامل آیندگان، جامعه، کارکنان و نهادهای قانونی را بخش اصلی فلسفه وجودی خود میداند و در جهت تحقق به اهداف خود تلاش می‌کند با پیش‌بینی، شناسایی و درک نیازها و انتظاراتشان و فراتر رفتن از آن‌ها، همواره ارزش آفرینی نموده و تجربه خوشایندی را برای ایشان فرآهم آورد. این سازمان با ذی‌نفعان روابطی پایدار مبتنی بر گشودگی، شفافیت و احترام متقابل برقرار می‌کند و تجربه‌ها و برداشت‌های آن‌ها را همواره پایش کرده و به هرگونه بازخوردی، به طور سریع و اثربخش پاسخ می‌دهد.
روز جهانی محیط زیست باید به عنوان یادآوری برای همه ما باشد که سیاره و محیط زیست را به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود در نظر داشته باشیم. امسال، بیایید تلاش بیشتری برای نشان دادن تعهد خود به پایداری محیط زیستی با کاهش ردپای پلاستیکی و حمایت از کمپین‌هایی مانند BeatPlasticPollution داشته باشیم. در مجموع، همه ما می توانیم تغییرات را رقم بزنیم و به تضمین آینده‌ای بهتر برای سیاره خود کمک کنیم.

منبع: ایراسین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.