جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات شمش فولادی از ایران در اولین ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافت.


ایران در اولین ماه سال جاری (۲۱ مارس تا ۲۰ آوریل) حدود ۶۳۱ هزار تن شمش فولادی صادر کرد. همانطور که آمار منتشر شده نشان می دهد میزان صادرات شمش فولادی از ایران در اولین ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به میزان صادرات در ماه اول سال قبل حدود ۵۰۰۰ تن کاهش داشته است.
همانطور که قبلا توسط انجمن تولید کنندگان فولاد ایران (ایسپا) اعلام شده بود، کشور ایران در سال ۱۴۰۱ (منتهی به ۲۰ مارس ۲۰۲۳) حدود ۷ میلیون و ۳۷۲ هزار تن شمش فولادی صادر کرده است.
فعالان بازار در روز چهارشنبه (۷ ژوئن) اعلام کردند میزان صادرات شمش فولادی از کشور ایران در سال ۱۴۰۰ حدود 7.678 میلیون تن بوده است. در نتیجه بررسی ها نشان می دهد میزان صادرات شمش فولادی از کشور ایران در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با ۱۴۰۱ حدود چهار درصد کاهش یافته است.
به نقل از چندین منبع خبری، انجمن جهانی فولاد (WSA) در تازه ‌ترین گزارش خود اعلام کرد که ایران در ماه آوریل با یک پله صعود در فهرست برترین فولادسازان جهان، در رتبه هشتم کشور‌های برتر تولیدکننده فولاد جهان قرار گرفته است.
آخرین گزارش منتشر شده توسط WSA نشان می دهد که تولید فولاد خام ایران در ماه آوریل ۲۰۲۳ حدود ۳.۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرده است که حدود ۵.۹ درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته است. این در حالی است که نرخ رشد متوسط جهانی این کشور در ماه آوریل حدود ۲.۴ درصد بوده است.
همچنین تحلیل گران بازار در روز چهارشنبه (۷ ژوئن) گزارش دادند ایران در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۳، حدود ۹.۷ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۰.۱ درصد رشد را به ثبت رسانده است.

وضعیت سایر تولیدکنندگان فولاد جهان

به نقل از برخی تاجران، گزارش انجمن جهانی فولاد (WSA) حاکی از آن است که ۶۴ تولیدکننده فولاد جهان در ماه آوریل ۱۶۱.۴ میلیون تن فولاد را تولید کردند که ۲.۴ درصد کمتر از مدت مشابه در سال قبل بوده است.
در این میان معامله گران در روز چهارشنبه (۷ ژوئن) گزارش دادند فولادسازان در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۳ حدود ۶۲۲.۷ میلیون تن فولاد تولید کردند که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۱۳ درصد کاهش را نشان می دهد.
به نقل از چندین منبع خبری، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد (WSA) کشورهای چین، هند، ژاپن، آمریکا و روسیه به ترتیب بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان بودند.
داده‌ های انجمن جهانی فولاد (WSA) نشان می دهد ایران در چهار ماه اخیر جایگاه خود را به عنوان دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان حفظ کرده است.
فعالان بازار در روز چهارشنبه (۷ ژوئن) اعلام کردند صنعت فولاد ایران در سال‌ های گذشته در برابر تمامی فشارها و موانع ایجاد شده از سوی نیروهای خارجی مانند تحریم ‌های آمریکا و شیوع ویروس کرونا که عملکرد تولید کنندگان برتر جهان را به شدت تحت تأثیر قرار داده است، همواره در حال توسعه بوده است.
انجمن جهانی فولاد (WSA) در ماه فوریه گزارش داد که میزان تولید فولاد خام ایران در سال ۲۰۲۲ هشت درصد افزایش یافته است. این در حالی است که میزان تولید فولاد خام توسط ۶۴ فولادساز برتر جهان در سال ۲۰۲۲ حدود ۴.۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.
همچنین تحلیل گران بازار در روز چهارشنبه (۷ ژوئن) گزارش دادند ایران از نظر رشد تولید در سال ۲۰۲۲ رتبه اول را در بین تولیدکنندگان برتر فولاد جهان داشته است.
به نقل از برخی تاجران، داده‌ های انجمن جهانی فولاد (WSA) نشان می دهد ایران در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰.۶ میلیون تن فولاد خام تولید کرده است.
در همین حال بررسی ها نشان می دهد طبق داده های انجمن جهانی فولاد (WSA)، میزان تولید فولاد خام توسط ۶۴ تولیدکننده برتر جهان در سال ۲۰۲۲ به ۱.۷۸۷ میلیارد تن رسید. این در حالی است که میزان تولید فولاد خام توسط ۶۴ تولیدکننده برتر جهان در سال ۲۰۲۲ با ۴.۲ درصد کاهش نسبت به سال قبل همراه بوده است.
فعالان بازار در روز چهارشنبه (۷ ژوئن) اعلام کردند میزان تولید فولاد خام توسط تولیدکنندگان عمده فولاد مستقر در اروپا نیز در سال ۲۰۲۲ به میزان قابل توجهی کاهش یافت. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۲، میزان تولید فولاد خام در آلمان ۸.۴ درصد کاهش یافت و میزان تولید فولاد خام ایتالیا با رشد منفی ۱۱.۶ درصد همراه بوده است.
در این میان تحلیل گران بازار گزارش دادند میزان تولید فولاد خام در فرانسه در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳.۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و میزان تولید فولاد خام در اسپانیا نیز با رشد منفی ۱۹.۲ درصد همراه بوده است.
به نقل از برخی تاجران، میزان تولید فولاد خام در انگلیس در سال ۲۰۲۲ با کاهش حدود ۱۵.۶ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

جایگاه ایران در میان تولیدکنندگان برتر جهان

طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در دو سال گذشته پس از کشورهایی مانند چین، هند، ژاپن و روسیه دهمین تولید کننده برتر فولاد جهان بوده است.
همچنین تحلیل گران بازار در روز چهارشنبه (۷ ژوئن) گزارش دادند پیش‌ بینی می ‌شود کشور ایران تا سال ۱۴۰۴ (مارس ۲۰۲۵) به رتبه هفتم در بین تولیدکنندگان برتر فولاد جهان صعود کند.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.