جستجو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با استناد به آماری که ارائه می‌شود تحریم نه تنها برای صنعت فولاد سد و خلل ایجاد نکرده بلکه باعث پیشرفت آن در کمیت و کیفیت شده است.


فرهاد طهماسبی با اشاره به اینکه نقش پر رنگ شرکت‌های بزرگ فولاد و پتروشیمی در ارزآوری برای کشور بر هیچکس پوشیده نیست، اظهار داشت: اگر در کشور به توسعه و بهره‌برداری از معادن و صنایع فلزی توجه جدی شود، این صنایع به‌راحتی می‌تواند جایگزین نفت شوند به طوری که این بخش حتی چندین برابر بخش نفت می تواند برای کشور درآمد ایجاد کند.
وی گفت: با وجود پیشرفت‌هایی مثل تولید ورق که اخیرا در صنعت فولاد مشاهده می‌کنیم، می‌توان متوجه شد که تحریم‌ها مانعی برای برنامه‌های صنعت فولاد کشور ایجاد نکرده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه به عرضه محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا اشاره و بیان کرد: اتفاقی که با عرضه همه محصولات در بورس می افتد، این است یک سیاست یکپارچه برای محصولات قابل اجرا می شود، یعنی همه محصولات از نظام بازار که مبتنی بر عرضه و تقاضاست، تبعیت می کنند و قیمت‌های تعیین شده برای آنها به واقعیت نزدیک می شود.
طهماسبی تصریح کرد: اتفاق دومی که برای بازار محصولات فولادی خواهد افتاد، این است که شفافیت در همه حلقه های زنجیره ایجادشده و راه نفوذ رانت خواران و ویژه خواری هایی که تا پیش از این در مبادلات سنتی وجود داشت، مسدود می شود و به این ترتیب، همه صنایع در زنجیره، از یک سود عادلانه برخوردار می شوند.
به گفته وی، با استناد به آماری که ارائه می‌شود، تحریم نه تنها برای صنعت فولاد سد و خلل ایجاد نکرده بلکه باعث پیشرفت آن در کمیت و کیفیت شده است.
این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: با بررسی دقیق سامانه نیما می‌توان متوجه راستی آزمایی این شرکت‌ها در تعهدات ارزی شد که نشان دهنده ارزآوری بالای این صنعت در کشور است.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.