جستجو

به گفته بسیاری از منابع معتبر، بازار آرام بیلت CIS بعلت نبود متقاضیان ترکی و همچنین عدم مشخص بودن دورنمای نزدیک بازار روز ۵ شنبه ۸ ژوئن را در سکوت به سر برد.


مشاهدات نشان می‌دهد ۲ عامل اصلی دلیل آرامش بازار بیلت دریای سیاه بوده است. اول اینکه پیشنهادات کمی از سوی خریداران شنیده میشد و دوم، خودداری از رزرو شمش بیلت توسط واردکنندگان بیلت ترکیه بود. بدین ترتیب به گفته بسیاری از منابع معتبر، بازار آرام بیلت CIS بعلت نبود متقاضیان ترکی و همچنین عدم مشخص بودن دورنمای نزدیک بازار روز ۵ شنبه ۸ ژوئن را در سکوت به سر برد.

ارزیابی پلتس از قیمت بیلت صادراتی CIS

پلاتس شمش بیلت صادراتی کشورهای مستقل مشترک المنافع را در ۸ ژوئن ۵۱۷.۵۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه ارزیابی کرد که نسبت به ۷ ژوئن تغییری نکرده است. در عین حال از آنجائیکه پیشنهادات شنیده شده توسط معامله گران بازار بسیار کمیاب و معدود بود در طول هفته تغییری نداشته اند. در این بحبوبه بالاترین قیمت هایی که اخیراً در بازار دریای سیاه شنیده شده است حدود ۵۲۵ دلار در هر تن فوب یا ۵۵۰ دلار در هر تن سی اف آر ترکیه بود.
یک تاجر روسی در همین رابطه گفت که “پیشنهاداتی که با قیمت ۵۵۰ دلار در هر تن سی اف آر ترکیه شنیده میشود تاکنون توسط خریداران ترکیه رد شده است” با اینحال این تاجر معتقد بود که بازار توانایی رسیدن به ۵۵۰ دلار در هر تن سی اف آر ترکیه را دارد، زیرا پیش از این برخی معاملات صورت گرفته در رنج ۵۴۰ تا ۵۴۵ دلار در هر تن سی اف آر ترکیه به سرانجام رسیده بودند.

دلیل بی رغبتی خریداران ترکی از رزرو بیلت چیست؟

با کاهش روزانه لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا، شرایط برای واردات بیلت مساعد نیست. این در حالی است که یکی از تامین کنندگان بزرگ بیلت گفته است که او همچنان ۵۷۰ دلار در هر تن سی اف آر ترکیه را به خریداران پیشنهاد می کند. این موضوع توسط یک واردکننده نیز تایید شده است، اما هیچ تمایل به رزروی از سوی واردکنندگان ترکی گزارش نشده است.
بنابراین منطقا شاهد شنیده شدن قیمت های پایینتر در بازار آرام بیلت CIS هستیم به طوریکه در همان زمان قیمت های پایین تر از کارخانه های دیگر از جمله دونباس، بلاروس و آسیا همچنان شنیده می شد. یکی از ناظرین بازار قیمت بیلت از بلاروس و دونباس را ۵۳۸ تا ۵۴۲ دلار در هر تن سی اف آر ترکیه عنوان کرد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.