جستجو

قیمت میلگرد در بازار داخلی چین پس از بهبود معاملات فیوچرز افزایش یافت اما تقاضا همچنان ضعیف گزارش شد.


شاخص قیمت میلگرد داخلی به روش معاملاتی EX-WHS شرق چین در بازه ۳۵۸۰ تا ۳۶۰۰ یورو به ازای هر تن ( ۵۰۳ تا ۵۰۵ دلار ) بود که این بازه قیمتی حاکی از رشد ۳۰ تا ۴۰ یوانی به ازای هر تن بود. این محصول در روز قبل با قیمت ۳۵۴۰ تا ۳۵۷۰ یوآن معامله می‌شد.
در همین حال، یک تاجر در شانگهای گفت که برای دومین روز متوالی هیچ میلگردی را از انبار خود خارج کرده است اما قیمت‌های بازار اسپات به دنبال تقویت بازار فیوچرز افزایش یافت.
البته پرمعامله ترین قرارداد آتی میلگرد اکتبر در بورس فیوچرز شانگهای به بالاترین رقم یعنی ۳۶۷۸ یوان در هر تن رسید که ۵۷ یوان به ازای هر تن بیشتر از قیمت پایانی روز قبل بود.
به گفته یک تاجر ثانویه در شانگهای، فروشندگان انتظار نداشتند خریداران افزایش قیمت را بپذیرند اما فروشندگان می توانند از این افزایش در هفته آینده سود ببرند.
به عنوان مثال، اگر قیمت میلگرد در هفته آینده کاهش یابد، نقطه شروع کاهش ممکن است بازه ۳۵۸۰ تا ۳۶۰۰ یوان در هر تن باشد اما قیمت پایین تر از بازه ۳۵۴۰ تا ۳۵۷۰ یوان در هر تن نیست. در این صورت، فروشندگان پول زیادی را از دست نخواهند داد.

زمزمه در بازار

با این حال، فعالان بازار گفتند: موجودی میلگرد در بازار اسپات در سطح پایینی قرار دارد و برخی از فروشندگان کمبود برخی از مواد اولیه میلگرد را گزارش کرده اند اما به دلیل تقاضای ضعیف، فروشندگان ترجیح می دهند موجودی پایینی داشته باشند. یک تحلیلگر صنعت گزارش داد کمبود تقاضا و ذخیره مجدد بر قیمت میلگرد تاثیر خواهد گذاشت.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت بیلت داخلی EXW تانگشان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ۳۴۷۰ یوآن به ازای هر تن بود. این شاخص در مقایسه با ۱۲روز قبل بدون تغییر باقی ماند.

معاملات بورس شانگهای

معاملات فیوچرز ماه اکتبر برای میلگرد در بورس کالای شانگهای با رشد ۳۳ یوانی نسبت به قیمت توافقی روز قبل ۳٫۶۲۱ یوان انجام شدند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.