جستجو

قیمت میلگرد در بازار داخلی چین به دنبال کاهش تقاضای محصول و ریزش بازار معاملات فیوچرز افت کرد.


ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شرق چین بین ۳ هزار و ۵۸۰ یوآن تا ۳ هزار و ۶۰۰ یوآن (۵۰۵ تا ۵۰۲ دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی حاکی از افت ۵۰ یوآنی نسبت به روز قبل است. این محصول در این مدت بین ۳ هزار و ۶۶۰ یوآن تا ۳ هزار و ۶۵۰ یوآن به ازای هر تن معامله می‌شد.
در همین حال، تقاضای میلگرد از طرف بخش ساخت‌وساز در بنادر مشخصی در شرق و جنوب چین به دلیل شرایط جوی گرم کاهش یافت.
همچنین چشم‌انداز برخی معامله‌گران درباره نزولی شدن بازار املاک دلیل دیگری برای کاهش تقاضای میلگرد به شمار می‌رود. یک تاجر در بازار شانگ‌های در این باره گفت: خریداران برای پرکردن ذخایر خود برنامه‌ای نداشتند و تنها برای مصرف روزانه محصول خریداری می‌کردند.
علاوه بر این، کاهش قیمت معاملات فیوچرز اکتبر برای میلگرد در بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های دلیل دیگری برای نزول قیمت میلگرد در بازار اسپات است. به گفته تاجر دیگری در بازار شانگ‌های، خریداران با مشاهده ریزش قیمت معاملات فیوچرز درباره خرید میلگرد در بازار نقدی محتاط بودند.

زمزمه بازار

با این حال، یک بازرگان در بازار شانگ‌های مطرح کرد: عرضه‌کننده محصول من از تولید میلگرد سودی کسب نمی‌کند و به همین دلیل، تولید میلگرد خود را کاهش داده و در ازای آن تولید بیلت خود را افزایش داده است. کارخانه‌های دیگری نیز عرضه میلگرد خود را کاهش دادند که این تصمیم موجب توقف روند نزولی قیمت‌ها بیش از این خواهد شد.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده ، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین ۳ هزار و ۵۴۰ یوآن به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل ۱۰ یوآن رشد یافت. این محصول در این مدت با قیمت ۳ هزار و ۵۳۰ یوآن معامله می‌شد.

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

همچنین معاملات فیوچرز ماه اکتبر میلگرد با قیمت ۳ هزار و ۶۵۲ یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این قیمت در مقایسه با روز قبل ۵۹ یوآن کاهش نشان می‌دهد. قیمت توافقی معاملات این بورس در این مدت ۳ هزار و ۷۱۱ یوآن به ازای هر تن گزارش شده بود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.