جستجو

یک فعال فولادی گفت: شاید امروزه چالش تامین مالی به اندازه چالش تامین انرژی برق و گاز آزار دهنده نباشد؛ اما قطعا تا سال آینده در صنعت فولاد تأثیرگذار خواهد بود.


بهروز امجدیان با اشاره به چالش تأمین سرمایه در صنعت فولاد اظهار کرد: چالش‌های اخیر زنجیره فولاد شامل ناترازی در بالادست و محدودیت انرژی است که موضوع تامین مالی نیز به این چالش‌ها اضافه شده است. بر همین اساس، به دلیل ناترازی زنجیره فولاد، حفظ سطح تولید فعلی، پروژه‌های متعدد تعریف شده، افزایش مزیت رقابتی و افزایش ارزش آفرینی به سرمایه‌گذاری قابل توجهی نیاز دارد.

وی گفت: همچنین تحولات بازارهای جهانی و منطقه‌ای باعث شده سود شرکت‌های معدنی با چالش مواجه شوند.

این فعال صنعت فولاد تصریح کرد: در واقع تامین مالی در شرکت‌های فولادی نیاز به توجه به سیاست‌گذاری‌ها در بخش ساختارها و فرهنگ سازمانی دارد و در این حوزه، نقش دستگاه‌هایی که به طور مستقیم در این بخش سیاست ‌گذاری‌ می‌کنند، از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

به گفته امجدیان، شاید امروزه چالش تامین مالی به اندازه چالش تامین انرژی برق و گاز آزار دهنده نباشد اما قطعا تا سال آینده در صنعت فولاد تأثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین به جایگاه ویژه صنعت فولاد در اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: در صنعت فولاد حدود ٢۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده به طوری که این صنعت در اقتصاد کشور و حوزه های اشتغال، تامین نیاز داخل، صادرات و امثال آن نقش بسیار کلیدی دارد. البته ناگفته نماند هر چند کمبودها و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد اما در مقایسه با سایر بخش‌ها، فولادسازان توانسته‌اند عملکرد خوبی با وجود محدودیت‌ها داشته باشند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.