جستجو

تولیدکنندگان فولاد ترکیه بر سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر، به‌ویژه انرژی خورشیدی تمرکز کرده‌اند، زیرا قیمت انرژی در ترکیه سال 2022 بنا بر داده های انجمن تولیدکنندگان فولاد ترکیه چهار برابر شد و سهم آن از کل هزینه‌های تولید کارخانه‌ها را به 38 درصد افزایش داده است. با این حال، نوسانات در هزینه های انرژی و مواد اولیه و شرایط ضعیف بازار همچنان بر قیمت گذاری فولاد کارخانه های ترکیه فشار می آورد.
در این بین بزرگترین تولیدکننده فولاد ترکیه، کارخانه اردمیر نیز به سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر ادامه می دهد و تصمیم به ساخت یک نیروگاه جدید خورشیدی بزرگ گرفته است. ظرفیت نصب شده نیروگاه خورشیدی جدید 235 مگاوات خواهد بود و با 563652 پنل خورشیدی 388 میلیون کیلووات ساعت در سال برق تولید خواهد کرد. قرار است عملیات ساختمانی این پروژه پس از دریافت تاییدیه های زیست محیطی مربوطه آغاز شود.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.