جستجو

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از افتتاح پروژه ۲۵ مگاواتی در تابستان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ، قطعی برق بر روی کارخانه های شرکت از جمله کارخانه گندله سازی تاثیری ندارد.


مجتبی حمیدیان ، پس از بازدید از پروژه برق ۲۵ مگاواتی با بیان این مطلب اظهار کرد: این نیروگاه با هدف تامین ۲۵ مگاوات برق پایدار برای تامین توان مصرفی کارخانه گندله سازی شرکت در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه نیروگاه برق ۲۵ مگاواتی با قرارداد B.o.o که قرارداد خرید تضمینی برق است ایجاد می شود افزود: هم اکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۷۵ درصد رسیده و امیدواریم تابستان امسال به بهره برداری برسد.

حمیدیان با اشاره به ویژگی های این نیروگاه گفت: این نیروگاه خودتامین است و بعد از تامین برق پایدار کارخانه های شرکت سنگ آهن در صورت عدم نیاز به شبکه سراسری برق تزریق می شود.

وی تصریح کرد: طرح گازرسانی این نیروگاه نیز به طور همزمان در حال کسب مجوز و اجراست.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اضافه کرد: برق مورد نیاز کارخانه گندله حدود ۱۸ مگاوات ، کارخانه خردایش حدود ۵ مگاوات و برق کارخانه اگلومراسیون با نصف ظرفیت فعالیت حدود ۳ مگاوات است که با بهره برداری نیروگاه ۲۵ مگاواتی ، برق هر سه کارخانه تامین می شود.

وی با تاکید بر اینکه با ساخت این نیروگاه قطعی برق بر روی فعالیت کارخانه گندله سازی تاثیری نخواهد داشت افزود: هم اکنون عملیات زیرسازی نیروگاه ۲۵ مگاواتی دوم شرکت نیز در حال انجام است و با بهره برداری از این نیروگاه در تابستان مجوز نیروگاه دوم نیز صادر می شود.

حمیدیان برق نیروگاه دوم را برای پروژه های توسعه ای شرکت عنوان کرد و گفت: برای سال آینده نیروگاه ۲۵ مگاواتی دوم نیز وارد مدار می شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی ۱۰ مگاوات برق خورشیدی هم در دستور کار شرکت سنگ آهن مرکزی است گفت: نیروگاه خورشیدی، نیروگاه جبران ساز است و با تزریق برق به شبکه سراسری به همان میزان برق دریافت می کند در واقع نیروگاههای خورشیدی توان انجام محاسبات و تجهیزات صنعتی را ندارند و صرفا نیروگاههایی جبران ساز هستند.

منبع: روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.