جستجو

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارش جدید خود اعلام کرد: سرمایه‌گذاری جهانی در مواد معدنی حیاتی پس از جهش 20 درصدی در سال 2021، در سال گذشته 30 درصد افزایش یافت.


به گفته این آژانس، اندازه بازار مواد معدنی حیاتی برای خودروهای برقی، بادی، خورشیدی و سایر فناوری‌های پاک در سال 2022 به 320 میلیارد دلار رسید و قرار است به سرعت بیشتر شود. آژانس بین‌المللی انرژی گفت، با اعلام بسیاری از پروژه‌های جدید، عرضه به اندازه تقاضای مورد انتظار در سال 2030 رسیده است. با این حال، نگرانی ها در مورد تسلط چین در مواد خام و فرآوری شده و ظرفیت تولید باتری می تواند همچنان چالشی برای تنوع بخشیدن به زنجیره تامین فناوری های انرژی پاک باشد.
به گزارش فولاد ایران، سال گذشته، سرمایه‌گذاری در توسعه مواد معدنی حیاتی 30 درصد افزایش یافت، زیرا سطوح سرمایه‌گذاری 20 شرکت معدنی بزرگ هزینه‌های سرمایه‌ای برای مواد معدنی حیاتی را افزایش دادند. این آژانس خاطرنشان کرد که شرکت های مستقر در چین تقریباً در سال 2022 سرمایه گذاری های خود را دو برابر کردند.
آژانس بین‌المللی انرژی گفت، سرمایه‌گذاری در توسعه لیتیوم در سال 2022، 50 درصد افزایش یافت و پس از آن مس و نیکل قرار گرفتند. سرمایه گذاری های اکتشاف 20 درصد افزایش یافت که به دلیل رشد بی سابقه در اکتشاف لیتیوم، به ویژه در لیتیوم سخت راک در کانادا و استرالیا بود.
علیرغم افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، نگرانی‌ها در مورد سطوح پایین تنوع عرضه وجود دارد و تنها چند کشور بر برخی از صنایع کلیدی فلزات تسلط دارند. آژانس بین‌المللی انرژی گفت: پایداری عرضه یکی دیگر از نگرانی‌های اصلی در استخراج مواد معدنی است، انتشار گازهای گلخانه‌ای همچنان بالاست در حالی که برداشت آب از سال 2018 تا 2021 تقریباً دو برابر شده است.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.