جستجو

عضو هيات‌ مديره انجمن توليدكنندگان فولاد گفت: شاید قیمت گاز ایران در مقایسه با اروپا کمتر باشد؛ اما در مقابل کشورهای تولیدکننده گاز طبیعی، قیمت گاز ما گران‌تر قیمت‌گذاری شده است.


بهادر احرامیان با اشاره به نامه شورای آهن و فولاد درباره گران شدن ۱۰۰ درصدی نرخ گاز و تأثیر آن در میزان تولید فولاد، اظهارداشت: مسلماً این اتفاق در کاهش شارپی تولید تأثیر بسزایی می‌گذارد به گونه‌ای که باعث از بین رفتن وضعیت نسبی در اقتصاد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت گاز ایران از قیمت تمام کشورهای تولیدکننده گاز فراتر رفته است، گفت: شاید قیمت گاز ایران در مقایسه با اروپا کمتر باشد اما در مقابل کشورهای تولیدکننده گاز طبیعی، قیمت گاز ما گران‌تر قیمت‌گذاری شده است.

عضو هيات‌ مديره انجمن توليدكنندگان فولاد افزود: همچنین احداث نیروگاه اختصاصی برای صنایع پرمصرف با تنظیم قراردادهای سه‌جانبه با صنعت، استفاده از دیگر انرژی‌ها مانند انرژی خورشیدی، ایجاد بازار برق و تضمین تامین برق از سوی تامین‌کنندگان، اصلاح الگوی مصرف، احیای نیروگاه‌های قدیمی و به‌روز‌رسانی تجهیزات، می‌توانند در پیشگیری از اعمال محدودیت‌های برق موثر باشند.

احرامیان در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، محدودیت‌هایی که تولیدکنندگان فولادی مانند قطعی برق و گاز دارند، باعث افزایش هزینه‌های تولید شده است. در واقع با شرایط فعلی، فولادسازان حداکثر می‌توانند تنها در ۸ یا ۹ ماه تولید واقعی داشته باشند که در نهایت چالش انرژی و کاهش تولید، انباشت هزینه‌ها صورت می‌گیرد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.