جستجو

عضو انجمن نوردکاران گفت: حدوداً سه سالی می شود که صنعت فولاد زمین‌گیر شده و رتبه ایران در فولاد جهانی از ۹ به رتبه ۱۱ رسیده است و با این وجود، کشور ترکیه توانسته از رتبه ۱۴ به رتبه ۷ صعود کند.


احمد رضوی نیک با اشاره به وضعیت فولادی‌ها در بورس کالا، بیان کرد: با توجه به وضعیت چند هفته اخیر، عرضه نوردکاران در بورس کالا خریدار آنچنانی نداشته است. بر همین اساس، این سوال پیش می‌آید که آیا زمانی که همه فروشندگان محصولات خود را عرضه کرده‌اند و خریداری وجود ندارد، نوردکار مقصر است؟

وی درباره آخرین رتبه جهانی فولاد ایران گفت: حدوداً سه سالی می شود که صنعت فولاد زمین‌گیر شده و رتبه ایران در فولاد جهانی از رتبه ۹ به رتبه ۱۱ نزول یافته است. با این وجود، کشور ترکیه توانسته است از رتبه ۱۴ به رتبه ۷ صعود کند. البته ناگفته نماند کشور ترکیه بدون داشتن سنگ آهن و برق و گاز مناسب توانست به این جایگاه دست پیدا کند. در واقع، ترکیه با واردات سنگ آهن و خرید گاز توانست رتبه هفتم جهان در زمینه فولاد را به نام خود ثبت کند.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران، در ایران همه چیز داریم اما فولادسازان فقط به دلیل رانت برخی افراد و گروه‌های سیاسی – اقتصادی در وضعیت ضرر و زیان به سر می‌برند.

رضوی نیک افزود: بی‌مشتری ماندن محصولات فولادی در بورس کالا در هفته‌های گذشته، ناشی از اشتباه بودن سیاست‌‌های تنظیم بازار فولاد محسوب می‌شود و به دلیل شکاف قیمت‌های پایه بین بورس و بازار است که رغبت مصرف کنندگان به خرید از بورس کاهش پیدا کرده است.

وی در پایان اظهارداشت: قیمت صادراتی شمش ۴۹۰ دلار است که طبق قانون، باید ابتدا به مقصد برسد و سپس پول واریز شود. بر همین اساس، در بورس کالا ابتدا پول را می‌گیرند و پس از یک ماه، شمش را به قیمت ۵۲۰ دلار به فولادی‌ها تحویل می‌دهند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.