جستجو

یک کارشناس اقتصادی گفت: بخش معدن و صنایع معدنی به خوبی می‌تواند نیازهای کشور برای تولید را فراهم کند.


امیرحسین نادری با اشاره به برنامه هفتم توسعه و اولویت‌های بخش معدن در این برنامه، اظهار داشت: بخش معدن و صنایع معدنی به خوبی می‌تواند نیازهای کشور برای تولید را فراهم کند.

وی گفت: متاسفانه با توجه به معدنی بودن کشور و وجود عناصر بسیار مطلوب در این بخش، آنگونه که باید به سرمایه گذاری در این حوزه توجه نشده و شایسته است در برنامه هفتم توسعه اقدامات لازم انجام شود.

این کارشناس اقتصادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تاثیر صادرات در تامین مالی و سرمایه در گردش شرکت‌ها، بیان کرد: صادرات موجب ارزآوری و سوددهی برای شرکت خواهد شد و نیاز کشور به این معقوله نیز مرتفع خواهد شد.

نادری به جهت گیری سرمایه گذاری در حوزه تولید فولاد در کشور اشاره کرد و گفت: در زنجیره فولاد باید سعی شود که به سمت فولادهای با ارزش افزوده بالاتر حرکت و در این بخش سرمایه گذاری شود.

وی درباره سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت‌ها به زیرساخت حمل و نقل اظهارداشت: بحث سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها را می توان یک ضرورت تلقی کرد. در این راستا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل موجب بهبود سرعت حمل و نقل، افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها می شود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.