جستجو

یک کارشناس فولادی گفت: در حوزه برق نیز کمبودهایی در کشور وجود دارد که باعث قطعی برق فولادی‌ها شده است و این درحالیست که علاوه بر قطعی، قرار است قیمت آن افزایش قابل توجهی برای فولادسازان به همراه داشته باشد.


پیمان شوریابی درباره علت رشد ۱۰٫۵ درصدی مصرف ظاهری فولاد در فصل بهار امسال مطرح کرد: در کشور بخشی از مصرف فولاد به صنعت و بخش دیگری مربوط به ساختمان و ساخت و سازها است.

وی گفت: در بخش صنعت که بزرگ‌‎ترین مصرف کننده خودروسازان هستند، رشد خوبی برای تولید و فروش آنها به ثبت رسیده است.

وی افزود: همچنین در حوزه ساختمان می‌توان گفت فصل بهار و تابستان عموماً ساخت و سازها آغاز می‌شوند. بر همین اساس، مصرف میلگرد، تیرآهن و محصولاتی از این دست، به اوج فروش خود می‌رسند. همچنین صنعت فولاد در سال‌های گذشته از انرژی ارزان در کشور بهره می‌برد اما در حال حاضر با طرح‌های جدیدی که دولت ارائه کرده است، قیمت انرژی برای فولادسازان در حد قیمت جهانی و حتی گاهی اوقات بیشتر از آن نرخ‌گذاری می‌شود.

این کارشناس صنعت فولاد با اشاره به کمبود برق شرکت‌های فولادی و احتمال افزایش قیمت آن اظهارداشت: در حوزه برق کمبودهایی در کشور وجود دارد که باعث قطعی برق فولادی‌ها شده، این درحالی است که علاوه بر قطعی، قرار است قیمت آن افزایش قابل توجهی برای فولادسازان به همراه داشته باشد.

شوریابی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی صنعت فولاد از رانت انرژی بهره‌ای نمی‌برد و از این پس، باید روی بهینه سازی تولید خود با استفاده از تکنولوژی روز کار کند.

به گفته وی، از آنجایی که کشور در تحریم به سر می‌برد، استفاده از تکنولوژی به روز برای ایران امکان پذیر نیست که به نظر می‌رسد این مشکل در سال‌های آینده برای صنعت فولاد چالش بسیار بزرگی ایجاد خواهد کرد.

براساس تازه ترین رسمی، مصرف ظاهری فولاد میانی در سه ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال پیش افزایش ۱۰.۵ درصدی داشته است. همچنین در این مدت مصرف ظاهری کل محصولات فولادی از افزایش ۳٫۶ درصدی و مصرف ظاهری آهن اسفنجی از افزایش ۰٫۰۱ درصدی برخوردار شده است.

در همین حال، در این مدت مصرف ظاهری فولاد میانی (بیلت و بلوم و اسلب) به ۷ میلیون و ۳۷۵ هزار تن رسید و این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش، افزایش ۲۰.۷ درصدی داشت. مصرف ظاهری اسلب نیز ۲ درصد کاهش داشته است. علاوه بر این، رشد مصرف ظاهری مقاطع تخت فولادی ۳٫۶ درصد و رشد مصرف ظاهری مقاطع طویل فولادی ۲٫۸ درصد اعلام شده است.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.