جستجو

یک فعال بازار فولاد گفت: از آنجایی که بازار فولاد تا حدودی تحت تأثیر نرخ دلار است، هر تغییری در این بازار علاوه‌ بر بازار آهن داخلی سایر بازارهای مالی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.


آرمان سیدی در خصوص وضعیت رکود بازار آهن و فولاد مطرح کرد: با نگاهی کلی به اوضاع بازار آهن و فولاد از ابتدای سال تاکنون می‌توان گفت قیمت دلار با برخی سیاست‌های کنترلی نوسانات چشمگیری نداشته و بیشتر بین دو کانال ۴۷ تا ۵۰ هزار تومان در رفت و آمد بوده است.

وی افزود: از آنجایی که بازار فولاد تا حدودی تحت تأثیر نرخ دلار است، هر تغییری در این بازار علاوه‌ بر بازار آهن داخلی سایر بازارهای مالی را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ بر همین اساس، به نظر می‌رسد کنترل نرخ دلار باعث رکود در بازار ارز و بازار فولاد شده است.

این فعال فولادی تصریح کرد: با توجه به اینکه صادرات فولاد داخلی به دلیل دامپینگ فولاد روسیه و ترکیه با افت شدیدی مواجه است، ارز کمتری به کشور وارد خواهد شد که این امر محرکه‌ای برای افزایش قیمت دلار به شمار می‌رود و می‌تواند تأثیر خوبی در بازار فولاد داشته باشد.

سیدی معتقد است: از آنجایی که تغییری در اقتصادی کلان کشور و بهبود آن مشاهده نمی‌شود، تداوم این کنترل دستوری در بلند مدت امکان‌پذیر نیست و احتمال دارد در نیمه دوم سال شاهد تغییراتی در کلیه بازارهای مالی باشیم.

وی در پایان اظهارداشت: با آزادسازی خرید شمش بورسی شاهد افزایش تقاضای این محصول در بورس بودیم و قیمت آهن آلات به ویژه میلگرد و تیرآهن نیز به تأثیر از این خبر و افزایش نسبی قیمت دلار افزایش یافتند اما باز هم این دو محصول نتوانستند تقاضای چندانی را تجربه کنند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.