جستجو

چین در نیمه نخست سال جاری میلادی را با رشد تولید فولاد میلانی و رشد صادرات محصولات نهایی پشت سر گذاشت، در همین حال، وارادات زغال کک، گندله و قراضه به این کشور در مدت یادشده چشمگیر بود.


در نیمه نخست سال جاری میلادی تولید فولاد چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. آنچه این جریان افزایش تولید را رقم زد، رشد فروش خالص کارخانه‌های فولادی کوره بلند بود. همچنین در این مدت هزینه‌های تولید کاهش یافته و قیمت محصولات نهایی فولاد بالا رفته بود.

در همین حال، چین در نیمه نخست سال جاری میلادی ۵۷۶ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد، این حجم نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی ۸ درصد رشد داشت.

همچنین این کشور در این مدت ۵۳۶ میلیون تن فولاد تولید کرد. این حجم از تولید نیز یک درصد بیشتر از سال گذشته بود.

به نقل از استیل‌مینت، آمارها نشان می دهد تولید سنگ آهن چین در شش ماهه نخست امسال با پنج درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۷۷ میلیون تن رسید.

علاوه بر این، در این مدت واردات زغال کک به این کشور با ۷۵ درصد رشد ۴۶ میلیون بود و صادرات محصولات نهایی فولادی از چین با ۳۱ درصد رشد سالانه به ۴۴ میلیون تن رسید. همچنین واردات گندله به چین با ۳۸ درصد رشد سالانه، ۱۳ میلیون تن و واردات محصولات نهایی فولادی با ۳۵ درصد کاهش ۳ میلیون و ۷۴ هزار تن برآورد شد.

حجم واردات قراضه آهن در نیمه اول سال‌جاری میلادی با ۲۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۰.۱۲ میلیون تن بود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.