جستجو

یکی از فعالان صنعت فولاد گفت: با وجود مشکلات موجود، چشم انداز آینده صنعت فولاد با افزایش تقاضا از سوی بخش‌هایی مانند ساخت و ساز، خودرو و ماشین آلات مثبت است.


نادر خسروی از فعالان صنعت فولاد، با بیان اینکه صنعت فولاد همواره با چالش‌های زیادی مواجه شده است، اظهار کرد: در حال حاضر صنعت فولاد با چالش‌های متعددی از جمله ظرفیت مازاد، تنش‌های تجاری و افزایش هزینه‌های مواد خام مواجه است. این چالش‌ها منجر به افزایش رقابت بین بازیکنان می‌شود، چرا که آنها به دنبال راه‌هایی برای بهبود کارایی و کاهش هزینه ها هستند.

وی گفت: با وجود این مشکلات، چشم انداز آینده صنعت فولاد با افزایش تقاضا از سوی بخش‌هایی مانند ساخت و ساز، خودرو و ماشین آلات مثبت است.

این فعال بازار فولاد تصریح کرد: اگرچه سیاست‌گذار بخش فولاد و تصمیم‌گیران بورس کالا مدعی هستند که نوسان قیمت شمش و محصولات فولادی را از نوسان نرخ ارز جدا کرده‌اند اما بررسی روند معاملات شمش و محصولات فولادی نشان می‌دهد نوسان قیمت دلار و قیمت جهانی شمش و محصولات فولادی به تصمیم‌گیری آنها جهت می‌دهد.

خسروی خاطرنشان کرد: میزان رشد قیمت شمش فولاد در معاملات بورس کالا کمتر از رشد نرخ ارز در بازار داخلی است اما این موضوع نتیجه عقبگرد قیمت فولاد در بازار جهانی است.

وی در پایان اظهار داشت: جداسازی بازارهای داخلی از بازارهای جهانی و نوسان ارزی در هیچ بازاری امکان‌پذیر نیست، ضمن اینکه تحقق‌پذیر نبودن این موضوع در بازار محصولاتی که بخشی از آن صادر می‌شود، به مراتب بیشتر بوده و اصرار سیاست‌گذار بر تحقق چنین هدفی تنها باعث آسیب به کل زنجیره تولید در بلند مدت می‌شود.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.