جستجو

تولید فولاد خام چین در ماه ژوئن بالا باقی ماند و احتمالاً در ماه آگوست افزایش می یابد، که در بحبوحه تقاضای کم فولاد بر بازار فولاد تاثیر منفی خواهد داشت. با این حال، برخی منابع بازار معتقدند چین به تدریج تولید فولاد را در چند ماه آینده برای کنترل سالانه تولید فولاد کاهش خواهد داد، بنابراین روند نزولی احتمالی قیمت فولاد محدود می شود. تولید فولاد خام چین در ژوئن 11.5 درصد بیشتر از سال گذشته بود و به 90.8 میلیون تن رسید، اگرچه تولید روزانه 3.6 درصد از ژوئن کمتر بوده به 2.929 میلیون تن کاهش یافت.
در ماه های ژانویه تا جولای، تولید فولاد خام و چدن چین به ترتیب با 2.5 و 3.5 درصد افزایش سالانه به 626.51 میلیون تن و 528.92 میلیون تن رسید. پس از اینکه کنترل‌های تولید فولاد برای کاهش آلودگی هوا در شهر تانگشان، بزرگترین قطب فولادسازی چین، در ابتدای ماه آگوست لغو شد، تولید آهن و فولاد چین در این ماه احتمالاً دوباره از سطح جولای بالاتر خواهد بود. مشخص نیست که کارخانه‌های چینی چه زمانی برنامه کاهش تولید را اجرا خواهند کرد ولی ظاهرا برخی از کارخانه‌های بزرگ به صورت شفاهی دستور کاهش تولید تا اواخر سال جاری را دریافت کرده‌اند. چون کارخانه‌ها به‌جای اعلام رسمی، فقط دستور شفاهی برای کاهش تولید خود را مستقیماً از دولت محلی دریافت کرده اند، پیش‌بینی میزان کاهش تولید فولاد خام در چین در چند ماه آینده دشوار است.
به نظر تحلیلگران تولید فولاد چین در ماه‌های سپتامبر تا دسامبر کاهش خواهد یافت، که مطمئناً تا آن زمان از بازار فولاد حمایت خواهد نمود. اما تقاضای ضعیف فولاد ممکن است فضای صعودی را برای قیمت فولاد محدود کند.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.