جستجو

کشور هند در ماه ژوئن و ژوئیه ۲۰۲۳ در جایگاه دوم در میان کشورهای تولیدکننده فولاد خام قرار گرفته است.


تولید فولاد هند در شش ماه نخست سال ۲۰۲۳ حدود ۶۷٫۹ میلیون تن فولاد گزارش شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۲، رشد ۷٫۴ درصدی را نشان می‌دهد. در همین حال، در ماه اخیر (ژوئیه) این کشور نزدیک به ۱۱٫۵ میلیون تن تولید فولاد را به ثبت رساند که این میزان حاکی از رشد ۰٫۹ درصدی نسبت به ماه ژوئیه سال قبل است.

البته کشور هند در ماه ژوئن و ژوئیه ۲۰۲۳ در جایگاه دوم در میان کشورهای تولیدکننده فولاد خام قرار گرفته است. همچنین این کشور در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ترتیب با تولید ۱۲۵٫۳ و ۱۱۸٫۲ میلیون تن فولاد خام رتبه دوم جهانی تولیدات فولاد خام را به خود اختصاص داده است.

علاوه بر این، این کشور در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به ترتیب ۹۶٫۷، ۱۰۲٫۶، ۸۹٫۳، ۱۰۶٫۲ و ۱۱۴٫۹ میلیون تن محصولات نهایی فولاد تولید کرده است.

بررسی آمارها نشان می دهد هند در طول سال ۲۰۲۱ حدود ۷۷٫۶ میلیون تن آهن خام تولید کرده، این درحالی است که میزان تولیدات این محصول در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۹٫۹ میلیون تن اعلام شده که از این حجم تولیدشده صد هزار تن صادرات و همچنین صد هزار تن واردات داشته است.

در عین حال، حجم تولید سنگ آهن این کشور در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۴۹٫۳ میلیون تن گزارش شده که از این میزان، ۳۵٫۸ میلیون تن آن را صادر و در مقابل، ۵٫۵ میلیون تن سنگ آهن وارد کرده است.

در مجموع هند در سال ۲۰۲۲ با حدود ۱۲٫۱ میلیون تن صادرات فولاد، یازدهمین جایگاه بزرگ‌ترین صادرکنندگان محصولات فولادی جهان را تصاحب کرده است.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.