جستجو

با توجه به داده های منتشر شده ، اتحادیه اروپا در نیمه اول سال ۲۰۲۳ حدود ۸۹.۸ هزار تن قراضه فولادی از اوکراین وارد کرده است.


داده های منتشر شده توسط وب سایت خبری Eurostat نشان می دهد در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، اتحادیه اروپا واردات قراضه فولادی از اوکراین را به ۸۹.۸ هزار تن رسانده است. این در حالی است که میزان واردات قراضه فولادی از اوکراین به اتحادیه اروپا در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۱۳.۱ برابر نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز جمعه (۱ سپتامبر) اعلام کردند در ژوئن ۲۰۲۳، وارد کنندگان مستقر در اروپا حدود ۱۳.۸ هزار تن قراضه فولادی از اوکراین خریداری کردند. این در حالی است که میزان قراضه فولادی اوکراینی مصرف شده توسط اتحادیه اروپا در ماه ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۲۵.۴ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. باید توجه داشت که میزان واردات قراضه فولادی از اوکراین به اتحادیه اروپا در ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۲۰۰ برابر بیشتر از ژوئن ۲۰۲۲ بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، به طور کلی، از ابتدای سال ۲۰۲۳ روند صادرات قراضه فولادی از اوکراین به اتحادیه اروپا رو به افزایش می باشد. باید توجه داشت که میزان واردات قراضه فولادی از اوکراین به اتحادیه اروپا به تدریج افزایش یافته است، اما در ژوئن ۲۰۲۳ این شاخص افت داشت.

طبق بررسی های انجام شده، روند صادرات قراضه فولادی از اوکراین به اتحادیه اروپا از ابتدای سال ۲۰۲۳ به شرح زیر می باشد:

• منابع خبری اعلام کردند اوکراین در ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۸.۳ هزار تن قراضه فولادی به اتحادیه اروپا صادر کرده است.
• باید توجه داشت که میزان واردات قراضه فولادی از اوکراین به اتحادیه اروپا در فوریه ۲۰۲۳ حدود ۱۴.۱۵ هزار تن بوده است.
• داده های منتشر شده نشان می دهد اتحادیه اروپا در مارس ۲۰۲۳ حدود ۱۶.۲ هزار تن قراضه فولادی از اوکراین وارد کرده است.
• طبق بررسی های انجام شده، میزان واردات قراضه فولادی از اوکراین به اتحادیه اروپا در آوریل ۲۰۲۳ حدود ۱۵.۶ هزار تن بوده است.
• باید توجه داشت که اوکراین در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۲۱.۸ هزار تن قراضه فولادی به اتحادیه اروپا صادر کرده است.
در این میان معامله گران گزارش دادند بر اساس نتایج ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳، هزینه صرف شده توسط مصرف کنندگان مستقر در اروپا برای واردات قراضه فولادی از اوکراین بالغ بر ۲۶.۲۶ میلیون یورو بوده است. این در حالی است که هزینه واردات قراضه فولادی از اوکراین به اتحادیه اروپا در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۲.۸ برابر بیشتر شده است.

به نقل از برخی تاجران، در ماه ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۳.۵ میلیون یورو برای واردات قراضه فولادی از اوکراین به اتحادیه اروپا هزینه شد. این در حالی است که هزینه ذکر شده برای واردات قراضه فولادی از اوکراین به اتحادیه اروپا در ماه ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۴۶.۷ درصد کمتر از ماه می و ۳.۶ برابر بیشتر از ژوئن ۲۰۲۲ گزارش شده است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند بیشترین حجم قراضه فولادی تولید شده در اوکراین در ۶ ماه نخست ۲۰۲۳ به لهستان تحویل داده شد که حدود ۸۲.۲ هزار تن گزارش شده است. در عین حال بررسی ها نشان می دهد در نیمه اول سال ۲۰۲۲، تنها ۱.۱۵ هزار تن قراضه فولادی از اوکراین به کشور اتحادیه اروپا تحویل داده شد. این در حالی است که در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۷.۶ هزار تن دیگر قراضه فولادی تولید شده در اوکراین توسط آلمان، هلند، اسلواکی و بلغارستان مصرف شد.

اوکراین بر اساس نتایج نیمه اول سال ۲۰۲۳ صادرات قراضه فولادی را به ۹۲ هزار تن رساند. این در حالی است که میزان صادرات قراضه فولادی از اوکراین در ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۳.۲ برابر نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند در نتیجه، تقریباً ۹۸ درصد از کل صادرات قراضه فولادی اوکراین به اتحادیه اروپا ارسال می شود. باید توجه داشت که در پایان سال ۲۰۲۲، قراضه فولادی صادر شده از اوکراین حدود 53.6 هزار تن گزارش شده بود که ۱۱.۴ برابر نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت داشته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.