جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، قیمت جهانی میلگرد فولادی در هفته اول سپتامبر ۲۰۲۳ در اکثر کشورها از جمله ترکیه و ایالات متحده ثابت بود.


قیمت جهانی میلگرد فولادی در هفته منتهی به روز جمعه (۱۵ سپتامبر) عمدتاً ثابت بود. بررسی ها نشان می دهد بازارها در آستانه آغاز فصل ساخت و ساز پاییزی فعالیت خود را متوقف کرده اند و سطح پایینی از فروش را حفظ کردند.

بررسی قیمت میلگرد فولادی در ترکیه

فعالان بازار در روز شنبه (۱۶ سپتامبر) اعلام کردند بازار داخلی میلگرد فولادی ترکیه در هفته ۵ تا ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ در محدوده ۵۶۰ تا ۵۷۰ دلار در هر تن گزارش شد. این در حالی است که قیمت میلگرد فولادی در ترکیه در هفته منتهی به روز جمعه (۱۵ سپتامبر) نسبت به هفته قبل ثابت باقی مانده است. بررسی ها نشان می دهد در طول هفته گذشته، حد پایین قیمت میلگرد فولادی در ترکیه به ۵۵۵ دلار در هر تن کاهش یافت. به طور کلی از ابتدای ماه سپتامبر بازار میلگرد فولادی ترکیه پس از اندکی بهبود در ماه آگوست شاهد کاهش تدریجی قیمت محصولات خود بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، قیمت میلگرد فولادی ترکیه روند نزولی دارد زیرا تقاضا برای محصولات هم در بازار داخلی و هم در بازار صادراتی بسیار ضعیف است. بررسی ها نشان می دهد خریداران انتظار کاهش بیشتر قیمت دارند، در حالی که قیمت قراضه فولادی در این کشور ثابت می ماند.

در این میان معامله گران گزارش دادند سفارشات صادراتی میلگرد فولادی در ترکیه در حال حاضر نسبتاً کند هستند. باید توجه داشت که خریدار اصلی میلگرد فولادی ترکیه کشور اسرائیل است، اما تقاضا از سوی مصرف کنندگان محلی رو به کاهش بوده و انتظارات تولید کنندگان را برآورده نمی کند.

به نقل از برخی تاجران، خریداران آفریقایی و یمنی خرید میلگرد فولادی ترکیه را به دلیل کاهش قیمت ها به حالت تعلیق درآورده اند و فقط حجم اضطراری را خریداری می کنند. باید توجه داشت که با وجود پایان دوره تعطیلات، فروش میلگرد فولادی ترکیه به اتحادیه اروپا ناکافی است. همچنین بررسی ها نشان می دهد سهمیه واردات برای تحویل میلگرد فولادی و کلاف میلگرد ترکیه به اتحادیه اروپا منقضی نشده است.

همچنین تحلیل گران بازار در روز شنبه (۱۶ سپتامبر) گزارش دادند تقاضای ناکافی بر قیمت ‌های میلگرد فولادی در ترکیه فشار وارد می ‌کند و حاشیه سود فولادسازان ترکیه را به خطر می‌ اندازد زیرا تامین ‌کنندگان قراضه فولادی ثابت مانده‌ اند و برنامه‌ ای برای کاهش قیمت ‌ها در میان جمع ‌آوری ضعیف مواد خام ندارند.

بررسی قیمت میلگرد فولادی در ایالات متحده امریکا

فعالان بازار در روز شنبه (۱۶ سپتامبر) اعلام کردند قیمت میلگرد فولادی در بازار ایالات متحده امریکا برای چهارمین هفته متوالی در محدوده ۹۰۰ تا ۹۱۰ دلار در هر تن (US Midwest Ex-Works) ثابت باقی می ماند. فعالان بازار خاطرنشان می کنند که فعالیت مصرف کننده میلگرد فولادی در ایالات متحده امریکا در حال بهبود است، اما قیمت ها از اواسط آگوست بدون تغییر باقی مانده است.

به نقل از چندین منبع خبری، توزیع کنندگان نشان می دهند که سفارشات میلگرد فولادی در آستانه فصل ساخت و ساز پاییز در حال کاهش است، که ممکن است نشان دهنده این باشد که بسیاری از پیمانکاران فولاد مورد نیاز خود را قبل از پایان سال در تابستان تامین کردند.

بررسی قیمت میلگرد فولادی در چین

در این میان معامله گران گزارش دادند در چین قیمت میلگرد فولادی طی ۱ تا ۸ سپتامبر ۲۰۲۳ نیز پس از افزایش جزئی در پایان ماه آگوست در سطح ۴۹۸ تا ۵۰۱ دلار در هر تن باقی ماند. باید توجه داشت که قیمت میلگرد فولادی برای دومین هفته متوالی ثابت بوده است. بررسی ها نشان می دهد تقاضا برای میلگرد فولادی در چین در میان افزایش فروش ملک به لطف سیاست های محرک در حال بهبود می باشد.

به نقل از برخی تاجران، اخیراً دولت چین از کاهش محدودیت های خرید ملک و وام در شهرهای بزرگ خبر داده است. این امر منجر به بهبود سریع در معاملات املاک و مستغلات شد که به نوبه خود اعتماد سرمایه گذاران را افزایش داد و چشم انداز بازار فولاد را بهبود بخشید.

همچنین تحلیل گران بازار در روز شنبه (۱۶ سپتامبر) گزارش دادند طبق داده های انجمن فولاد چین، میزان تولید محصولات فولادی در پایان ماه آگوست در چین کاهش یافت و موجودی محصولات فولادی شروع به کاهش کرد. باید توجه داشت که این امر نشان دهنده کاهش فشار عرضه در بازار و افزایش احتمالی قیمت میلگرد فولادی چین در کوتاه مدت است.

اوکراین طی ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ حدود ۲۸۰.۵ هزار تن محصولات فولادی نورد شده طویل به قیمت ۲۲۷.۳ میلیون دلار را برای صادرات ارسال کرد. بررسی ها نشان می دهد درآمد حاصل از فروش محصولات فولادی ذکر شده از اوکراین به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۰.۴ درصد کاهش یافته است. همچنین باید توجه داشت که حجم صادرات محصولات فولادی نورد شده طویل طی ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ از اوکراین به کشورهای خارجی نیز ۳۹.۹ درصد کاهش داشته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.