جستجو

اختصاصی معدن‌مدیا | ساقی نبی‌لو؛

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، امروز صبح در همایش تاب‌آوری در صنعت فولاد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: ما باید خودمان را برای مواجهه با هر نوع تنش و بحرانی آماده کنیم. رقابت در بازارها همیشه وجود داشته و خواهد داشت و این منحصر به آغاز فعالیت شرکت‌های همسایه در امر فولادسازی نیست. کشور ما مزیت‌های زیادی در زنجیره فولاد دارد؛ آن چه مهم است نحوه برخورد و نگاه ما نسبت به بهره‌مندی از این مزایاست؛ ما باید نقاط قوت خود را در صنعت فولاد، به عنوان یک صنعت مادر، حفظ کرده و آن‌ها را تقویت کنیم؛ سیاست‌گذاری‌ها باید تسهیل‌گر فعالیت فولادسازان باشد. سیاست‌گذاری‌های ارزی اگر به گونه‌ای باشد که فولادساز توجیه اقتصادی برای صادرات نداشته باشد، حضور ما در بازارهای جهانی کمرنگ خواهد شد.

طیب‌نیا تاکید کرد: فولاد مبارکه امروز با صددرصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند و این امر رقابت را برای ما میسر کرده است؛ در حالی که سایر شرکت‌های فولادی با پنجاه درصد ظرفیت یا حتی زیر این مقدار فعالیت می‌کنند. حدود 200 شرکت فولادسازِ در حال فعالیت در کشور داریم که بسیاری از آن‌ها در مقیاس‌های بسیار پایین تولید می‌کنند؛ درحالیکه در دنیا شرکت‌ها به سمت تولیدات چند ده میلیون تنی رفته‌اند؛ این امر نیازمند سیاست‌گذاری‌های درست در فرآیند ادغام شرکت‌های کوچک و مشارکت‌های هوشمندانه در سرمایه‌گذاری است. تنها با اتخاذ تصمیمات درست پایداری و تاب‌آوری زنجیره فولاد حفظ خواهد شد.

منبع: معدن‌مدیا

 

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.