جستجو

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در راستای تحولاتی که در دستور کار دارد، استراتژی‌های خود در افق ۱۴۱۰ را تدوین کرده است تا بر اساس این نقشه راه بتواند سهم خود در زنجیره ارزش فولاد افزایش دهد و به قطب فولادی منطقه تبدیل شود.


استراتژی‌های شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برای چشم‌انداز ۱۴۱۰ منتشر شده و نشان می‌دهد این مجموعه تمامی جوانب موثر در توسعه متوازن را در نظر گرفته و با نقشه راه دقیقی در مسیر توسعه قدم برمی‌دارد.

این استراتژی‌ها بر پایه ۶ محور اصلی شامل توسعه فعالیت‌های اکتشافی و تامین سنگ‌‌آهن، توسعه زیرساخت‌های انرژی، توسعه و تکمیل زنجیره ارزش فولاد، تنوع‌بخشی به حوزه‌های کسب‌وکار، توسعه فناوری معدن‌کاری و توسعه زیرساخت‌های توسعه‌ای و مدیریتی تدوین شده که نشان می‌دهد از بالادست تا پایین‌دست این توسعه مورد توجه و کارشناسی دقیق قرار گرفته است.

در واقع این تحولات از حلقه ابتدایی یعنی اکتشافات آغاز می‌شود و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در تلاش است تا در بحث تامین خوراک، هر نوع نگرانی را از میان برداشته و برنامه‌های توسعه‌ای را با خیالی آسوده پیش ببرد اما شاید یکی از مهم‌ترین محورهایی که در دستور کار این شرکت برای تحقق اهداف قرار گرفته، توسعه فناوری و زیرساخت‌های توسعه‌ای است که می‌تواند بسیاری از چالش‌ها در حوزه‌های دیگر را رفع کند.

امروز معدن‌کاری در دنیا به سمت معدن‌کاری هوشمند در حرکت است. ایران نیز تلاش کرده تا در این زمینه خود را به تغییرات جهانی نزدیک کند؛ این در حالی است که بارها نسبت به عقب‌ماندگی بخش معدن هشدار داده شده و بخش خصوصی نیز برای جبران این عقب‌ماندگی و کمک به دولت اعلام آمادگی کرده است. حال در این بین مجموعه‌ای همچون شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در تلاش است تا در هشت سال پیش رو علاوه بر توسعه اکتشافات که می‌تواند به نوعی کمک‌کننده در جبران این عقب‌ماندگی باشد، به دنبال توسعه فناورانه معدن‌کاری است که گام‌های اولیه برای شروع معدن‌کاری دیجیتال خواهد بود. استارت این تحول در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر می‌تواند نویدبخش گل‌گهری جدید در افق ۱۴۱۰ باشد که نقش اول زنجیره فولاد را از آن خود خواهد کرد.

البته این استراتژی‌‌ تمامی موارد را به صورتی چینش کرده است تا به توسعه متوازن دست پیدا کند. به عنوان مثال در محور زیرساخت‌های توسعه‌ای، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با سرمایه‌گذاری در ۴۰ شرکت به صورت مستقیم و غیرمستقیم در تلاش است تا نیازهای خود در بخش زیرساخت‌ها را تامین و توسعه همه‌جانبه را محقق کند. نمونه‌ای از این مهم را می‌توان در سرمایه‌گذاری این مجموعه در خط انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران مشاهده کرد.

نگاهی به استراتژی‌های تدوین شده نشان می‌دهد شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر تمامی موارد موثر در توسعه متوازن را در نظر گرفته و با نگاهی کارشناسی در مسیر توسعه گام برداشته است.

از سوی دیگر، این برنامه نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی با نگاهی بلندمدت استراتژی‌های خود را تدوین کرده‌اند تا بتوانند سهم خود را علاوه بر بازار داخلی در بازارهای صادراتی به صورت چشمگیر افزایش دهند. نکته نهفته در دل انتشار این استراتژی‌ها، اطمینان خاطری است که شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با نماد «کگل» به سهام‌داران خود می‌دهد که نویدبخش سودی مناسب برای آن‌هاست؛ چنین نگاهی می‌تواند حمایت از این نماد را طی این هشت سال افزایش داده و تحقق این اهداف را برای شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر آسان تر کند.

در نهایت در سال ۱۴۱۰، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر می‌تواند با توانی بسیار بیشتر از امروز علاوه بر افزایش تولید، درآمدزایی خود از فروش داخلی و صادراتی و میزان بهره‌وری را ارتقا دهد و این همان توسعه متوازنی است که از اهداف اصلی این چشم‌انداز محسوب می‌شود.

منبع: روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.