جستجو

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: صنایع معدنی و محصولات فولادی یکی از بخش های بزرگ و تکمیل کننده بازار داخلی است که اهمیت زیادی برای سایر صنایع کشور دارد.


رامین راد با اشاره به نقش مهم صنایع معدنی و فولادی در کشور، اظهار داشت: صنایع معدنی و محصولات فولادی یکی از بخش‌های بزرگ و تکمیل کننده بازار داخلی است که اهمیت زیادی برای سایر صنایع کشور دارد.

وی گفت: تامین نیاز داخل یکی از ویژگی های حفظ و توسعه تولید این محصولات است و به‌کارگیری مقاطع مختلف فولادی در صنایع مختلف، اهمیت تولید این محصولات را بیش از گذشته کرده است. برهمین اساس، تمام تولیدکنندگان با هدف توسعه و صادرات اقدام به تولید کرده اند، چرا که بازار داخل بازار بزرگی است و حوزه های مختلفی را در بر می گیرد.

این فعال فولادی با اشاره به اعمال تحریم‌های آمریکا بر صادرات مواد معدنی و فولادی کشور، تصریح کرد: عمده صادرات این نوع محصولات، بازارهای محدود است و بیشتر کشورهای منطقه مثل عراق و افغانستان را پوشش می دهد و در حال حاضر تغییری در روند تولید و صادرات این محصولات به وجود نیامده است.

به گفته وی، محدودسازی صادرات محصولات فولادی به بهانه تامین نیاز داخل در یک‌‌‌سال گذشته موجب شد تولیدکننده‌‌‌های ایرانی بسیاری از مشتریان خارجی خود را از دست دهند و رقبا جایگزین ایرانی‌‌‌ها شوند. در این میان، صادرات غیرقانونی ضربه سنگینی به شرکت‌های صادرکننده‌‌‌ای که به صورت قانونی وارد عمل می‌‌‌شوند، وارد کرده است.

راد خاطرنشان کرد: زمانی شمش فولاد در کشورهای قرقیزستان و روسیه تولید و به جهت به کارگیری در سایر صنایع وارد کشور می شد اما امروز کارخانه های زیادی هستند که با توجه به نیاز داخل اقدام به تولید شمش فولاد کرده و نیاز صنایع کشور را در داخل تامین می کنند.

این کارشناس صنعت فولاد در پایان اظهارداشت: تمامی این حرف‌ها گفته می‌شود تا مسئولان این سرمایه گذاری کلان بخش خصوصی و صعود توان تولید داخل را فراموش نکنند و در راستای تسهیل رفع معضلات به موقه چاره اندیشی کنند، چرا که در صورت عدم برنامه و فکر، چالش‌ها توان این صنعت را در سال‌های آینده خواهد گرفت.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.