جستجو

عقب ماندن قیمت بیلت صادراتی ایران از روند صعودی قیمت شمش CIS در چند هفته اخیر موجب شد تا پس از ۱۰ هفته برتری قیمت شمش صادراتی ایران، شاهد برابری این دو شاخص در هفته منتهی به ۲۴ شهریور باشیم.


از طرفی، قیمت بیلت صادراتی CIS در هفته منتهی به ۲۴ شهریور با ۲.۱ درصد رشد به ۴۸۰ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت شمش صادراتی ایران نیز با رشد ۳.۲ درصدی از ۴۶۵ دلار به ازای هر تن به ۴۸۰ دلار رسید.

همچنین قیمت هر تن اسلب صادراتی CIS نیز که هفته گذشته در سطح ۵۰۰ دلار بر تن قرار گرفت، به ۴۹۳ دلار بر تن معادل ۱.۵ درصد کاهش یافت. اسلب صادراتی در بازار CIS در هفته‌های اخیر با رشدهای متوالی اندکی از افت قیمت طی ۵ ماه گذشته را جبران کرد.

قیمت اسلب صادراتی ایران نیز بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در همان سطح ۴۴۳ دلار بر تن باقی ماند. فاصله قیمتی اسلب CIS و فوب ایران با آغاز روند صعودی اسلب CIS در هفته‌های اخیر به ۵۰ دلار بر تن معادل ۱۱ درصد رسیده است.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.