جستجو

بانک مرکزی چین با اجرایی کردن تسهیلات وام میان مدت جدید به ارزش 789 میلیارد یوان، حمایت نقدینگی از سیستم بانکی را افزایش داد. با سررسید وام های 500 میلیارد یوانی، این بانک در حال تزریق نقدینگی تازه به سیستم بانکی است.

سنگ آهن وارداتی خلوص 62 درصد به شمال چین در روز دوشنبه 1.84 درصد افزایش یافت و به 120.20 دلار در هر تن رسید. پرمعامله ترین قرارداد سنگ آهن تحویل ژانویه در بورس کالای دالیان چین نیز با 2.86 درصد افزایش به 117.93 دلاردر هر تن رسید که بالاترین میزان از 25 سپتامبر است. در بورس سنگاپور هم قرارداد نوامبر 2.46 درصد بالاتر بود و به 117.1 دلار در هر تن رسید که بالاترین میزان از 3 اکتبر بود.

موجودی کم بازار نیز تمایل به خرید را در بازار سنگ آهن افزایش داد، زیرا ذخایر انبارها برای پنج هفته متوالی کاهش یافت که به پایین‌ترین میزان از ژوئن 2020 رسیده و 105.2 میلیون تن می باشد. به نظر برخی از تحلیلگران قیمت ها به دلیل عرضه محدود ضایعات فولاد و افزایش مصرف سنگ آهن بالا ماند. با این حال، عمیق‌تر شدن بحران در بخش املاک چین، به‌رغم محرک‌های اقتصادی بیشتر، تقاضا را کاهش می‌دهد.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.