جستجو

اتحادیه اروپا برای جلوگیری از مواجهه با بحران انرژی در فصل زمستان، تمدید سقف قیمت گاز که در اوایل سال میلادی جاری معرفی شده بود را بررسی می‌کند.


روزنامه فایننشیال تایمز نوشت: این تصمیم به دلیل ترس اتحادیه اروپا از درگیری در خاورمیانه و خرابکاری در خط لوله بالتیک است که احتمال می‌دهند باعث افزایش مجدد قیمت گاز در زمستان شود.

در این گزارش آمده است: کمیسیون اروپا اعلام کرده‌ که از زمانی که این سقف قیمت اعمال شده، «هیچ نشانه‌ای از پیامدهای منفی» آن وجود ندارد و قیمت گاز اکنون حدود ۹۰ درصد کمتر از سال میلادی گذشته است.

گاردین پیشتر در گزارشی نوشت: هرچند بسیاری از کشورهای اروپایی ادعا می‌کنند منابع و ذخایر خود را تا پایان زمستان تکمیل کرده‌اند ولی کارشناسان هشدار می‌دهند که بحران انرژی در این قاره هنوز پایان نیافته است.

برای بیش از یک دهه، خطوط لوله گاز روسیه بزرگترین منبع گاز وارداتی اروپا بود و با آغاز جنگ روسیه و اوکراین تحریم‌های غرب علیه مسکو موجب قطع گاز وارداتی از روسیه شد.

آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا و چهارمین تولید کننده جهان از جمله کشورهایی است که پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین با بحران انرژی رو به رو شد و تلاش کرد تا با مجموعه اقدامات مدیریتی ضمن جبران این محدودیت، از کاهش میزان تولید صنعتی خود جلوگیری کند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.