جستجو

اختصاصی معدن‌مدیا؛

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، در پنل تخصصی سمپوزیوم فولاد ۴۰۲ با اشاره به اینکه صنعت فولاد در کشور ما رشد خوبی داشته و سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری در جهت ارتقاء این صنعت و حوزه‌های زیرساختی صورت گرفته، بیان کرد: اکنون در نقطه‌ای قرار داریم که باید اقدامات متفاوتی صورت بگیرد تا این سرمایه‌گذاری‌ها به نتیجه رسیده و شکوفا شود.

وی ادامه داد: اولین قدم برای دستیابی به این هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کارخانجات ایجادشده در کشور است.

طیب‌نیا تاکید کرد: ما اگر بخواهیم افزایش بهره‌وری داشته باشیم و هزینه‌های مازاد را کاهش دهیم، نیاز به همکاری و همراهی با یکدیگر داریم؛ اینکه در کنار هم قرار بگیریم تا هم‌افزایی ایجاد شود؛ بدون در کنارهم قرار گرفتن ما، این هدف محقق نمی‌شود. با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور در بخش‌های مختلف همچون انرژی و حمل‌ونقل نسبت به متوسط جهانی، این یک اقدام اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اعلام آمادگی از سوی فولاد مبارکه در جهت همکاری و همراهی با دیگر شرکت‌های فولادی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم در رقابت‌ها سربلند بیرون بیاییم، پیشنهاد من این است که به جای اینکه تک‌تک شرکت‌ها برنامه‌های مستقل برای خود تدوین کنند، در عین حفظ استقلال در عملکرد، در کنار هم این برنامه‌ها را تدوین کنیم.

وی ادامه داد: استراتژی بعدی ما در فولاد مبارکه، در کنار توسعه کمی، تمرکز بیشتر بر توسعه کیفی و متوازن است. همه ما باید به سمت این توازن حرکت کنیم و برای این هدف، باید اتفاقات جدیدی رقم بخورد؛ برخی اقدام‌ها، برخی همکاری‌ها و در کنار هم قرارگرفتن‌ها برای توسعه اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرعامل فولاد مبارکه بیان کرد: رویکرد بعدی که محور این همایش نیز هست، روی‌آوردن به صنعت سبز است. در این زمینه هر شرکتی فعالیت‌هایی را آغاز کرده است؛ فولاد مبارکه نیز اقدامات متنوعی، همچون احداث واحد‌های تحقیقاتی و فعالیت‌هایی در بخش انرژی و سایر حوزه‌های زیرساختی، در این حوزه انجام داده است.

وی تاکید کرد: در زمینه‌ی فناوری و نوآوری ما در ابتدای راه نیستیم و بلکه جایگاه خوبی در سطح بین‌المللی داریم. پیشنهاد من در این بخش نیز اقدامات مشترک در زمینه تاسیس واحدهای تحقیقاتی و آزمایشگاه‌هاست؛ سرمایه‌های خود را در کنار هم قرار دهیم و به جای اینکه تک‌تک شرکت‌ها واحد‌های مستقل تاسیس کنند، با همراهی و همکاری و اقدامات مشترک این توسعه را رقم بزنیم؛ چرا که ما جایگاه خوبی در صنعت فولاد داریم و شرایط برای توسعه فناوری‌ها در این صنعت مهیاست.

طیب‌نیا در پایان اظهار داشت: یکی دیگر از مهم‌ترین استراتژی‌ها توسعه سرمایه‌های انسانی است؛ چرا که همه این موفقیت‌ها در صنعت فولاد در اثر کوشش سرمایه‌های متخصص ما شکل گرفته است.

منبع: معدن‌مدیا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.