جستجو

از اواسط سال جاری، کارخانه هبی استیل چین فولاد ویژه بخش خودرو با آلایندگی کم کربن خود را به خط تولید شرکت بی ام و آلمان در شمال شرق چین عرضه کرده است.

این ورق که توسط هبی استیل و فولاد تانگشان تولید شده، از آهن اسفنجی خط تولیدی ساخته شده که هبی استیل آن را اولین کارخانه آهن اسفنجی مبتنی بر گاز اکسیژن و هیدروژن کامل در جهان توصیف می کند که انتشار کربن آن 70 درصد کمتر از یک کوره بلند با همان ظرفیت است.

این خط تولید بی ام و که ظرفیت سالانه 830000 دستگاه خودرو دارد، اولین مشتری برای این فولاد کم کربن «سبز» هبی استیل است، اگرچه واضح است مشتریان فولاد از آینده ای با کربن پایین استقبال می کنند.

تولید جهانی آهن اسفنجی به طور پیوسته در دهه گذشته در حال رشد بوده و به تدریج سهم بیشتری از تولید فولاد خام را به خود اختصاص داده چون با فرآیند تولید نسبتاً کم کربن، توجه بیشتر فولادسازان در سراسر جهان را به خود جلب کرده است.

در سال 2022، تولید آهن اسفنجی در سراسر جهان به حدود 124.9 میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل 4.7 درصد افزایش یافت. طی ژانویه تا سپتامبر امسال، تولید به 87.7 میلیون تن رسید که 6.5 درصد بیشتر از سال قبل بود.

با تبدیل شدن «توسعه سبز» به موضوعی برجسته در صنعت فولادسازی جهانی، انتظار می رود تولید آهن اسفنجی در سراسر جهان همچنان در حال گسترش باشد. از سال 2022، در مجموع 20 میلیون تن در سال ظرفیت تولید آهن اسفنجی مبتنی بر گاز در سراسر جهان در حال ساخت است که به تدریج در سال های آینده به چرخه تولید خواهد رسید.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.