جستجو

رئیس خانه معدن ایران گفت: بخش صنعت همگام با توسعه معادن، حرکت روبه جلویی را آغاز کرده است که می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن بر اساس برنامه هفتم توسعه باشد.


محمدرضا بهرامن با بیان اینکه امسال نسبت به سال‌های قبل افزایش ۴۰ درصدی در تمام بخش‌های معدنی داریم، عنوان کرد: امسال نوع نگاه نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات معدن (کان مین) بیشتر به بخش زنجیره فرآوری مطرح شده است زیرا کشور ما، یک کشور کاملا معدنی محسوب می‌شود؛ به همین دلیل زنجیره ارزش افزوده را باید همیشه در کنار خود داشته باشیم.

وی افزود: خوشبختانه بخش صنعت همگام با توسعه معدن، حرکت روبه جلویی را آغاز کرده است که می‌توان گفت کنترل فرمان را برای توسعه بخش معدن در اختیار داشته باشد. این نگاه به طور معمول در کشور‌های معدن‌خیز همیشه همراه بوده است.

رئیس خانه معدن ایران در ادامه به بومی‌سازی ماشین‌آلات معدنی با وجود تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: بومی‌سازی، یکی از مسائلی محسوب می‌شود که در معدن‌کاری در تمام دنیا شکل گرفته است و با وجود موانع به مسیر خود ادامه می‌دهد. اصولا معدن‌کاری هیچ وقت برای کوتاه‌مدت برنامه‌ریزی نمی‌شود بلکه با توجه به میزان ذخایری که وجود دارد، کشور صنعت خود را بر آن اساس تعریف می‌کند.

بهرامن تصریح کرد: در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات معدن (کان مین) که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود، ۱۶۰ شرکت‌کننده داخلی و ۶۰ شرکت‌کننده نیز از کشور‌های خارجی حضور دارند که کشور‌های بلاروس، چین، ترکیه، ژاپن، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، روسیه و کره جنوبی از جمله شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه هستند.

وی اظهار داشت: حضور شرکت‌کنندگان خارجی می‌تواند نیاز‌های بخش معدن در تکمیل بخش زنجیره بیشتر موفق شود که با توجه به برنامه هفتم توسعه که ۱۳ درصد آن متعلق به بخش معدن بوده، نیازمند آماده‌سازی زیرساخت‌هاست.

منبع: صدا و سیما 

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.