جستجو

شرکت معدنی برزیلی Vale میزان صادرات سنگ آهن را در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۰.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش داد.


وب سایت خبری SteelOrbis با استناد به داده های Sinferbase اعلام کرد شرکت معدنی برزیلی Vale در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۱۴۸ میلیون تن سنگ آهن صادر کرد. این در حالی است که میزان صادرات سنگ آهن توسط شرکت معدنی برزیلی Vale در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ حدود ۰.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز جمعه (۳ نوامبر) اعلام کردند حجم صادرات سنگ آهن توسط شرکت معدنی برزیلی Vale در آگوست ۲۰۲۳ حدود ۲۳.۵۴ میلیون تن گزارش شده است. این در حالی است که حجم صادرات سنگ آهن توسط این شرکت در آگوست ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل ۳.۹ درصد افزایش و نسبت به آگوست ۲۰۲۲ حدود ۱.۹ درصد کاهش داشته است.

به نقل از چندین منبع خبری، فروش سنگ آهن در بازار داخلی چین در آگوست ۲۰۲۳ به ۲.۰۴ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان فروش سنگ آهن در بازار داخلی چین در آگوست ۲۰۲۳ حدود ۷.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافت و ۷.۷ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

در این میان معامله گران گزارش دادند شاخص میزان فروش سنگ آهن در بازار داخلی چین در ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ به ۱۶.۸ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که شاخص ذکر شده در ۸ ماهه نخست ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۹.۳ درصد رشد داشته است.

شرکت معدنی برزیلی Vale انتظار دارد که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ فروش و قیمت جهانی سنگ آهن کمی بالاتر از سه ماهه قبل باشد. بررسی ها نشان می دهد شرکت معدنی برزیلی Vale در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ حدود ۶۹.۷۱ میلیون تن سنگ آهن فروخته است. این در حالی است که میزان فروش سنگ آهن توسط شرکت معدنی برزیلی Vale در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ حدود ۶۵.۳۸ میلیون تن بوده است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند قیمت پایه سنگ آهن با محتوای آهن ۶۲ درصد از ۱۰۳.۳ دلار در هر تن در ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۲ به ۱۱۴ دلار در هر تن در ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۲۳ افزایش یافت.

به نقل از برخی منابع خبری، همچنین شرکت معدنی برزیلی Vale اعلام کرد که انتظار دارد در سال ۲۰۲۴ ساخت مگا هاب در کشورهای خاورمیانه برای تولید محصولات سنگ آهن با محتوای کربن پایین آغاز شود، به طوری که اولین مورد از آنها در سال ۲۰۲۷ شروع به کار خواهد کرد.

بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۲، شرکت معدنی برزیلی Vale برنامه های خود را برای توسعه تجارت در عربستان سعودی، امارات و عمان اعلام کرد. باید توجه داشت که محصولات حاصل از آنها شامل بریکت آهن گرم برای بازارهای داخلی و خارجی خواهد بود.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.