جستجو

گزارش‌ها نشان می‌دهد کف قیمت پیشنهادی فروشندگان شمش فولاد دریای سیاه ۴۷۵ دلار است. در بازار داخلی چین نیز قیمت شمش به ۳ هزار و ۵۴۰ یوآن رسیده است. با این حال قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در طول هفته‌ گذشته نزولی بود.

اگرچه شمش فولاد صادراتی ایران هفته گذشته معاملات زیادی نداشت ولی چانه‌زنی خریداران باعث شد تا قیمت شمش فولاد صادراتی ایران به ۴۷۰ دلار کاهش پیدا کند. اکنون با رشد قیمت شمش فولاد دریای سیاه شرایط خوبی برای رشد قیمت شمش فولاد ایران وجود دارد.

قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در طول دو هفته از ۴۷۸ دلار به ازای هر تن تا ۴۷۰ دلار کاهش یافته‌ است. البته بزرگترین معامله شمش فولاد ایران مربوط به اواخر مهرماه با قیمت ۴۷۸ دلار است و پس از آن قیمت‌های اعلامی بیشتر نظر خریدار و فروشنده‌ است. در هفته گذشته کف قیمت شمش فولاد صادراتی ایران ۴۶۸ بود و در طول این هفته با افزایش قیمت شمش فولاد دریای سیاه شرایط برای رشد قیمت شمش فولاد صادراتی ایران فراهم است.

رشد قیمت قراضه یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایشی شدن قیمت شمش فولاد مطرح می‌شود. قیمت قراضه در طول ۱۰ روز نزدیک به ۲۰ دلار افزایش یافت از طرفی قیمت سنگ‌آهن نیز در سقف ۷ ماه گذشته قرار گرفته‌ است. گفته می‌شود قیمت پیشنهادی فروشندگان قراضه همچنان روند صعودی دارد. آنها در این هفته قیمت قراضه را ۱۰ دلار دیگر بالا برده‌اند. اگرچه تا کنون معامله خاصی با قیمت‌های جدید انجام نشده‌ است ولی رشد مجدد قیمت قراضه قیمت‌ها در بازار شمش فولاد را صعودی خواهد کرد. بسیاری از تحلیل‌گران عقیده دارند با توجه به قیمت فعلی قراضه و سنگ آهن، قیمت محصولات فولادی نیز باید افزایش پیدا کند.

از طرفی گزارش متال بولتن از چین بیانگر رشد فزاینده تقاضاست. این هفته قیمت شمش فولاد در بازار داخلی چین ۳۰ یوآن افزایش یافت و تقاضا همچنان در سطح بالایی دارد. سیاست‌های جدید اقتصادی دولت چین و بسته حمایتی ۱ تریلیون یوآنی با هدف حمایت از بخش‌های داخلی با رشد تقاضا به خصوص برای محصولات فولادی همراه بوده‌ است.

منبع: ایراسین

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.