جستجو

داده های انتشار یافته توسط هند در روز جمعه نشان داد که تولید زغال سنگ این کشور در ماه اکتبر نسبت به ماه مشابه سال گذشته با 18.59 درصد افزایش به 78.65 میلیون تن رسیده است. بین آوریل تا اکتبر، هفت ماه اول سال مالی 2023/2024 هند، تولید زغال سنگ کشور نیز با 13.05 درصد افزایش سالانه به 507 میلیون تن رسیده است. شرکت زغال سنگ هند، تولیدکننده بزرگی که 80 درصد از تولید زغال سنگ این کشور را به خود اختصاص داده، شاهد افزایش 15.36 درصدی تولید خود نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ماه اکتبر و 11.95 درصدی بین آوریل تا اکتبر بود.

تولید برق با سوخت زغال‌سنگ در هند در اکتبر امسال نسبت به اکتبر 2022، 38.98 درصد افزایش یافت و کل تولید برق در ماه گذشته 22.83 درصد بیشتر از برق تولید شده در همان ماه سال 2022 بود. هند همچنان برای تولید برق و توسعه صنعت به شدت به زغال سنگ متکی است. زغال سنگ هنوز حدود 70 درصد برق کشور را تولید می کند و وزارت زغال سنگ در تعهد خود به تضمین تولید و توزیع مستمر زغال سنگ، در نتیجه تامین انرژی قابل اعتمادی که توسعه مستمر کشور را تقویت می کند، مصمم است. هند پیش‌بینی کرده بود که تولید برق از زغال‌سنگ در سال مالی جاری افزایش یابد، زیرا مقامات قصد دارند واحدهای زغال‌سنگ را به منظور به حداکثر رساندن تولید برق و بی نیازی از زغال‌سنگ وارداتی برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده توسعه دهند.

کارشناسان داخلی و خارجی عقیده دارند که حذف تدریجی زغال سنگ در هند اگر نه بیشتر، 2 تا 3 دهه طول می کشد.

منبع: اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.