جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید جهانی محصولات فولادی در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳ کاهش خواهد یافت.


گروه معدنی فرانسوی Eramet پیش بینی می کند که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، تولید جهانی محصولات فولادی عمدتاً به دلیل تأثیرات فصلی کاهش می یابد و پیش بینی می شود در اروپا پس از نتایج سال ۲۰۲۳ به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۷ نوامبر) اعلام کردند کاهش تقاضای جهانی برای آلیاژهای منگنز و عرضه آنها در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، گروه معدنی فرانسوی Eramet پیش بینی می کند که افزایش نرخ بهره همچنان بر بخش ساخت و ساز تأثیر خواهد گذاشت.

به نقل از چندین منبع خبری، در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، گروه معدنی فرانسوی Eramet انتظار دارد که تولید جهانی محصولات فولادی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به دلیل رشد مصرف در هند ثابت بماند.

در این میان معامله گران گزارش دادند شرکت Eramet پیش بینی می کند که در این شرایط تقاضا و عرضه آلیاژهای منگنز به ویژه در اروپا به کاهش ادامه خواهد داد، در حالی که موجودی این محصول همچنان بالا می باشد. باید توجه داشت که بازار ایالات متحده تا حدودی ثبات را نشان می دهد، اما اعتصاب اخیر اتحادیه کارگران صنعت خودرو بر تقاضای فولاد و آلیاژهای منگنز در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ تأثیر خواهد گذاشت.

به نقل از چندین منبع خبری، از آنجایی که بازار سنگ منگنز در حال حاضر مازاد است، قیمت این محصول نیز پیش از تثبیت در پایان سال در ماه های اکتبر تا دسامبر به کاهش خود ادامه خواهد داد.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند طبق آخرین گزارش گروه معدنی فرانسوی Eramet در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، گردش مالی تعدیل شده شرکت Eramet حدود ۹۸۰ میلیون یورو بود که ۲۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت که شامل کاهش قابل توجه قیمت فروش به اندازه ۲۷ درصد نسبت به سال قبل بوده است. باید توجه داشت که کاهش قابل توجه قیمت فروش تا حدی با رشد حجم معدن به اندازه ۷ درصد نسبت به سال قبل جبران شد.

به نقل از برخی تاجران، شرکت Eramet انتظار دارد EBITDA تعدیل شده در سال ۲۰۲۳ حدود ۸۰۰ میلیون یورو باشد.

اتحادیه فولاد اروپا EUROFER پیش ‌بینی کاهش مصرف ظاهری فولاد در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۳ را به ۵.۳ درصد رساند. در حالی که میزان کاهش مصرف ظاهری فولاد در اتحادیه اروپا در پیش بینی قبلی حدود ۳ درصد بوده است. باید توجه داشت که در سال ۲۰۲۴، این شاخص ۷.۶ درصد رشد خواهد کرد، اما با غیرقابل پیش بینی بودن ژئوپلیتیک و عدم اطمینان اقتصادی مواجه خواهد شد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.