جستجو

دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: در حال حاضر، به نظر می‌رسد روند قیمتی محصول شمش در رکود قرار دارد؛ چرا که با نزدیک‌تر شدن به پایان سال، فولادی‌ها در شرایط خوبی قرار نمی‌گیرند.


سعید عسکرزاده با تاکید بر اینکه حاکمیت در تلاش است تا قیمت شمش افزایش پیدا نکند، اظهار کرد: در حال حاضر، به نظر می‌رسد روند قیمتی محصول شمش در رکود قرار دارد؛ چرا که با نزدیک‌تر شدن به پایان سال، فولادی‌ها در شرایط خوبی قرار نمی‌گیرند.

وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، معمولاً مسائل عمرانی و ساخت و ساز در ماه‌های سرد سال کاهش می‌یابد و به نظر می‌رسد این جریان معکوس نخواهد شد؛ به همین دلیل روند قیمتی فولاد در همین محدوده باقی خواهد ماند.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران تصریح کرد: همچنین کمبود گاز در صنایع نیز میزان تولید را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما می‌توان گفت در زمستان پیش‌رو، مسئله کاهش ساخت و ساز و کسری گاز همدیگر را خنثی خواهند کرد و نرخ محصولات تغییر زیادی ندارند، مگر اینکه جو روانی در کشور غالب شود.

عسکرزاده با اشاره به محدودیت صادراتی الکترود گرافیتی توسط چین، گفت: زمانی که صنعت کشور به کالایی وابستگی دارد، باید به گونه‌ای آن را فارغ از شرایط پیش آمده با برنامه دراز مدت تامین کنیم. همیشه در مقاطع مختلف زمانی از این اتفاقات برای الکترود گرافیتی افتاده است و کنترل نکردن چنین وضعیتی، نشان از عدم برنامه ریزی درست برای تأمین مایحتاج لازم در تولید پایدار یکی از بزرگ‌ترین صنایع فعال کشور است.

به گفته وی، الکترود گرافیتی یک ماده مصرفی قابل توجه در فرایند فولادسازی است و تمام کوره‌های قوس الکتریکی از آن به عنوان عامل انتقال انرژی الکتریکی به گرمایی برای ذوب فلزات استفاده می‌کنند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.