جستجو

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد ۱۰۴ درصدی کشور در حوزه تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی خبر داد.


سید محمد موسوی از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی خبر داد و گفت: بنا بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تا به امروز ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان با حضور جوانان نخبه در عرصه تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدن فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: غریب به ۴۵ سال از تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و هم‌پیمانان این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد اما امروز با تلاش شبانه‌روزی نخبگان و‌ دانشمندان ایرانی در بسیاری از حوزه‌ها به توفیقات ارزشمندی رسیده‌ایم.

این مقام مسئول اضافه کرد: صنعتگران ایرانی سربازان سختکوش جنگ اقتصادی هستند و نه‌ تنها نیازهای داخل کشور را در حوزه‌های مختلف تامین می‌کنند بلکه در بخش صادرات هم ورود جدی دارند.

موسوی با اشاره به رشد ۱۰۴ درصدی کشور در حوزه تولید ماشین‌آلات راهسازی و معدنی، اظهار داشت: در طول فعالیت هشت سال دولت قبل، رشد کشور در این حوزه ۲.۵ درصد بود؛ در حالی که در بازه دو ساله استقرار دولت سیزدهم این عدد به ۴.۵ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۵۳ میلیارد دلار صادرات محصولات تخصصی صنعتی داشته‌ایم که در جای خود نشان از اهتمام جدی دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی دارد. تولید تراکتور در سال جاری به ۳۱ هزار و ۵۰۰ تراکتور رسیده که در مقایسه با سالیان گذشته رشد ۴۰ درصدی افزایش تولید ثبت کرده‌ایم.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد روابط با کشورهای مختلف منجر به افزایش صادرات و توسعه اقتصادی کشور شده است.

منبع: فارس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.