جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، قیمت سنگ آهن چین در میان بهبود اقتصادی در بازار، به بالاترین حد خود از آگوست ۲۰۲۱ رسیده است.


داده های منتشر شده توسط Nasdaq در روز سه شنبه (۱۴ نوامبر) نشان می دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه ژانویه که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان را داشت، در هفته ۳ تا ۱۰ نوامبر ۲۰۲۳ به ۹۶۱.۵ یوان در هر تن رسید که معادل ۱۳۱.۸۴ دلار در هر تن می باشد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز جمعه (۱۰ نوامبر) نسبت به هفته قبل ۴.۳ درصد افزایش یافته است.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۴ نوامبر) اعلام کردند قیمت سنگ آهن چین در میان نگرانی های بازار در مورد عرضه کافی و بهبود اقتصادی در حال افزایش است.

به نقل از چندین منبع خبری، معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه دسامبر در بورس سنگاپور در روز جمعه (۱۰ نوامبر) در محدوده 127.1 دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در بورس سنگاپور نسبت به قیمت شنیده شده در ۳ نوامبر حدود ۳.۷ درصد افزایش یافته است.

همچنین معامله گران اعلام کردند قیمت سنگ آهن چین برای سومین هفته متوالی در میان نگرانی های بازار در مورد عرضه کافی و امیدها به بهبود تقاضا از سوی بزرگترین مصرف کننده فولاد چین، بخش املاک و مستغلات، پس از یک سری مشوق های دولتی، به روند صعودی خود ادامه داد.

به نقل از برخی تاجران، کمبود احتمالی مواد خام ناشی از یک حادثه اخیر در تاسیسات تولید شرکت معتبر جهانی سنگ معدن Vale بوده است. باید توجه داشت که این اتفاق زمانی رخ داد که شرکت معدنی استرالیا BHP یک طرح صنعتی را تصویب کرد که ممکن است شامل تعلیق تولید باشد.

در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۱۴ نوامبر) گزارش دادند هفته گذشته یک قطار باری Vale در راه آهن کاراجاس در ایالت Maranhao دچار آتش سوزی شد. باید توجه داشت که این شرکت به نوبه خود از خاموش شدن آتش سوزی خبر داد و افزود که این حادثه تأثیری بر تولید سه ماهه نخواهد داشت. با این حال، تحلیلگران در مورد خطرات منفی ناشی از افزایش نظارت احتمالی دولت هشدار می دهند.

به نقل از چندین منبع خبری، علاوه بر این، بازار با افزایش قیمت محصولات فولادی و انتظار برای کاهش بیشتر نرخ بهره برای تامین نقدینگی کافی برای بخش املاک و مستغلات حمایت شد.

فعالان بازار در روز سه شنبه (۱۴ نوامبر) اعلام کردند در سه ماهه چهارم ۲۰۲۳، بخش املاک و مستغلات چین احتمالاً رشد خواهد کرد، یا حداقل پس از برخی سیگنال‌ های مثبت به شدت سقوط نخواهد کرد. در عین حال باید توجه داشت که حرکت مثبت در بازار سنگ معدن طولانی نخواهد بود، زیرا اختلالات در عرضه باید موقتی باشد.

شرکت های فولادی مستقر در چین در سپتامبر ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن را به ۱۰۱.۲ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در سپتامبر ۲۰۲۳ با کاهش ۴.۹ درصدی نسبت به ماه قبل همراه بوده است.

در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۱۴ نوامبر) گزارش دادند در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در کشور چین میزان واردات سنگ آهن را به ۸۷۶.۶۵ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ۹ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۶.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته است.

به نقل از برخی تاجران، متوسط قیمت واردات سنگ آهن به چین در در ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۱۱.۹ دلار در هر تن گزارش شده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.