جستجو

تحلیلگران بر این باورند که دستیابی به اهداف کربن صفر سال 2030 که توسط دولت های غربی به تصویب رسیده به 388 معدن جدید نیاز دارد. با تأکید بر بلندپروازانه بودن این اهداف کارشناسان با محاسبه میزان فلزات مورد نیاز راه اندازی معادن جدید را مورد توجه قرار داده اند.

قابل ذکر است در یک خودرو برقی معمولی حدود 40 کیلوگرم نیکل، 50 کیلوگرم مس و 10 کیلوگرم لیتیوم استفاده می شود. این گسترش عظیم و سریع تولید خودروهای برقی و باطری های الکتریکی، بدون پیشرفت‌های چشمگیر در فن‌آوری باتری، مستلزم توسعه گسترده و سریع استخراج و پالایش فلزات و عناصر خاکی کمیاب است که برای فناوری خودروهای برقی حیاتی هستند. در این راستا اگر دولت ها به تعهدات خود در زمینه پذیرش خودروهای برقی عمل کنند، جهان به 50 معدن جدید لیتیوم، 60 معدن جدید نیکل و 17 معدن جدید کبالت نیاز خواهد داشت. این در حالیست که راه اندازی یک معدن جدید از اکتشاف تا تولید به حدود 15 سال زمان نیاز دارد.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.