جستجو

موسسه اعتبار سنجی فیچ اعلام کرد، قیمت فلزات صنعتی در سال آینده باید کاهش یابد زیرا رشد اقتصادی جهانی کاهش یافته بر تقاضا، به ویژه در چین، بزرگترین مصرف کننده مواد اولیه در جهان، اثر می گذارد.

فیچ در گزارشی اعلام کرد که قیمت مس در بورس لندن در سال 2024 ممکن است با 2 درصد کاهش به 8600 دلار در هر تن برسد، در حالی که سنگ آهن با کاهش 8 درصدی به 111 دلار در هر تن و روی با حدود 29 درصد کاهش به 2550 دلار در هر تن می رسد.

فقط طلا به دلیل کاهش نرخ بهره مورد انتظار آمریکا در سال آینده که می تواند به افزایش 11 درصدی قیمت ها و رسیدن به 1900 دلار در هر اونس کمک کند، یک استثنا محتمل است. این شرکت خاطرنشان کرد که برخی از شرکت‌های معدنی با مشکلات عملیاتی مواجه هستند که باعث کاهش تولید آنها شده و در آمریکای لاتین، بحث های منطقه ای در مورد ملی کردن بخش معدن در مناطقی مانند شیلی و پرو کمتر شنیده می شود.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.