جستجو

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران این آمادگی را دارد که از یک سو در عمان، یک شهرک صنعتی بزرگ تاسیس کند و از سوی دیگر سرمایه‌گذاران عمانی را برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن و صنایع کشور بپذیرد.


عباس علی‌آبادی در بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و عمان، بیان کرد: دو کشور سال‌هاست که به دنبال توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی با یکدیگر هستند؛ برای تحقق این امر، باید خطوط ارتباطی مشخصی داشته باشیم و خط انرژی، خود خط ارتباطی است که به تسهیل روابط کمک می‌کند.

به گفته وی، زمینه‌های همکاری و مشارکت اقتصادی و صنعتی در ایران و عمان فراهم است و با همکاری سازمان استاندارد، می‌توان استانداردهای دو کشور را به یکدیگر نزدیک کرد.

وزیر صمت با بیان اینکه در زمینه حمل‌ونقل نیز با همکاری وزارت راه و شهرسازی می‌توانیم زمینه حمل‌ونقل دریایی را با این کشور فراهم کنیم، اظهار داشت: در زمینه برقی‌سازی اقدامات خوبی در ایران و عمان صورت گرفته است؛ بنابراین در ساخت اتومبیل و خودروهای برقی می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم.

قیس بن محمد الیوسف، وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان نیز بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین این دو کشور تاکید کرد.

گفتنی است در بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و سلطنت عمان، دو توافق‌نامه حمایت از سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین وزارت صمت ایران و وزارت اقتصاد عمان و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های فناوری و تکنولوژی بین وزارت صمت ایران و اتاق بازرگانی عمان منعقد شد.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.